سردار جلالی:

فاجعه بمباران شیمیایی سردشت از حافظه تاریخ جاودانه دفاع مقدس پاک نمی‌شود

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی تأکید کرد: فاجعه تلخ بمباران شیمیایی سردشت و خاطره مظلومیت ۱۱۶ شهید و ایثار بیش از پنج هزار مجروح و مصدوم، هیچ‌گاه از حافظه تاریخ جاودانه دفاع مقدس پاک نخواهد شد.
کد خبر: ۴۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ - 29June 2015

فاجعه بمباران شیمیایی سردشت از حافظه تاریخ جاودانه دفاع مقدس پاک نمی‌شود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، ضمن تسلیت به بازماندگان این فاجعه برای جانباختگان آن علو درجات از درگاه احدیت خواستار شد.

متن پیام به شرح ذیل است:

به یقین چنانچه در پیچیدگیهای رمزآلود حیات بشر سخنی از رذایل و نکوهش اخلاقی به میان آید، فاجعه تلخ بمباران شیمیایی شهر دلاور سردشت و خاطره مظلومیت ۱۱۶ شهید و ایثار بیش از پنج هزار مجروح و مصدوم، هیچگاه از حافظه تاریخ جاودانه دفاع مقدس و حماسهآفرینیهای این ملت در مواجهه با دشمن بعثی پاک نخواهد شد.

هشتم تیرماه یادآور مظلومیت و ایثار و رشادتهای مردم مظلوم سردشت در برابر اعمال غیرانسانی و ددمنشانه دشمن بعثی و حامیان آن است؛ روزی که عفریت مرگ و نابودی بر فراز آسمان نورانی شهر به پرواز درآمد، و با رها کردن گازهای کشنده، صدها نفر از بهترینهای ملت عزیزمان را مظلومانه بر توسن شهادت نشاند، و هزاران نفر را مصدوم و داغدار کرد.

این جنایات هولناک پاسخ به مقاومت و پایداری مردان و زنانی بود که با تمام مشکلاتی که از سوی ضد انقلاب داخلی بر آنان وارد میشد، به وفاداری خود به نظام، امام(ره)، ملت و کشور تاکید کرده و در این راه حماسه آفریدند.

با گذشت بیش از ۲۸ سال از بمباران شیمیایی دشمن بعثی، هنوز فجایع ناشی از آن التیام نیافته و آثار مصیبتبار آن و قصور و اغماض عامدانه حامیان صدام، که با کمک و مساعدت به این رژیم و تجهیزآن به سلاحهای ممنوعه شیمیایی، او را در ارتکاب این جنایات یاری کردند، نمیتوان فراموش کرد.

امروز شاهدیم که رژیمهای سلطهگر، با شگردهای مختلف در کشورهای منطقه از سلاحهای شیمیایی استفاده کرده و مسلمانان را به خاک و خون میکشند؛ استفاده حاکمان دستنشانده از اینگونه سلاحها، که در حقیقت تکرار فجایع شهرهای ایپر، هیروشیما و ناکازاکی است؛ بهویژه توسط شورشیان سوریه علیه مردم آن کشور و سلاحهای فسفری توسط رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حزبالله، مسلمانان غزه ورژیم وهابی آل سعود و متحدانش در یمن نمونههای کوچکی از این جنایات است که با سکوت بینالمللی روبهرو شده است.

فاجعه سردشت این واقعیت را نشان داد که کنوانسیونها و معاهدات حقوقی درباره منع استفاده از سلاحهای کشتارجمعی چگونه تحتالشعاع ملاحظات سیاسی و منفعتنگری قدرتهای به اصطلاح حامی حقوق بشر قرار میگیرد که امروز نیز همین کشورها مانع از اجرایی شدن کنوانسیون منع استفاده از سلاحهای شیمیایی هستند.

بیست و هشتمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سرافراز را به مردم ایران و بهخصوص بازماندگان و آسیبدیدگان این واقعه ناگوار تاریخی تسلیت گفته و برای جانباختگان آن علو درجات و برای جانبازان و خانوادههای آنان صبر و اجر آرزومندم، امیدوارم این روز تلخ نمادی برای مبارزه همگانی بهویژه نهادهای مسئول و دولتهای مدعی در جهت مقابله علمی با جنایات جنگی و پدیده شوم بهکارگیری از سلاحهای غیرمتعارف و کشتار جمعی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار