رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا:

حضور مرزبانان در مناطق محروم مرزی جهاد مقدس است

«ادیانی» گفت: خدمت مرزبانان ذاتاً مقدس است و می‌توان با استمرار بر تلاوت قرآن و پرداختن به معنویات، از بسیاری از مشکلات همچون محرومیت‌ها و آسیب‌های مربوط به دوری از خانواده جلوگیری کرد.
کد خبر: ۴۹۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ - 20November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در جریان سفر به استان خراسان رضوی و در نشست مشترک با سردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی خراسان رضوی که با حضور جمعی از فرماندهان و کارکنان وظیفه مرزبانی استان برگزار شده بود، اظهار داشت: امروز امنيت مطلوبي در مرزهای ایران اسلامی برقرار است و  البته در تأمین این امنیت پایدار، نقش تلاش شبانه‌روزی و مجاهدت‌های جان برکفان مرزبانی بی‌بدیل است.

وي با تأکید بر نوع مأموریت‌های مرزبانی در مرزها و لزوم تقویت انس مرزبانان با شعائر دینی، معارف اسلامی و بالأخص قرآن کریم افزود: مرزبانان غیور ایران اسلامی در منطقه خدمتی خود با مجموعه‌ای از مشکلات مواجه هستند که از محرومیت‌ها گرفته تا آسیب‌های مربوط به دوری از خانواده، می‌توان با استمرار بر تلاوت قرآن و پرداختن به معنویات از پیامدهای منفی این آسیب‌ها تا حد زیادی جلوگیری کرد زیرا اساساً خدمت مرزبانان مقدس است و مداومت بر معارف، می‌تواند بر درجات آنان بیفزاید.

حضور مرزبانان در مناطق محروم مرزی، یک جهاد مقدس است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به ویژگی‌های مرزبانان و مجاهدان از منظر قرآن کریم تصریح کرد: همه اذعان دارند که حضور در جمع مرزبانان همواره بسیار لذتبخش و شیرین است زیرا قلوب این مجاهدان بسیار به خدا نزدیک‌تر است و اگر هم مشاهده می‌کنیم که رزمندگان مرزبان ما همچنان در حال تقدیم شهید به اسلام و انقلاب هستند، به واسطه اخلاص و معرفت این عزیزان است.

وی تأکید کرد: در کلام اهل‌بیت (ع)، انسان مؤمن از صفاتي همچون پرهیز از مال حرام، انس با قرآن، شب زنده‎داري، گریستن از خوف خدا و تضرع در صبحگاهان برخوردار است و خوشبختانه عمده مرزبانان ما به سبب شرایط خدمتی خود از این پنج مؤلفه بهره‌مند و در زمره مؤمنین هستند.

در انتهای این نشست، جمعی از کارکنان پایور و وظیفه خادم نماز توسط رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار