وزیر خارجه عراق: خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم

«حسین» با بیان اینکه بغداد خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است، گفت: به تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان ادامه می‌دهیم.
کد خبر: ۴۹۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ - 20November 2021

وزیر خارجه عراق: خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از بغداد الیوم، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در نشست امنیتی منامه، اظهار داشت: به تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان ادامه می‌دهیم.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در ماه گذشته انتخابات پارلمانی با نظارت بین‌المللی برگزار شد که گامی در مسیر تحکیم دموکراسی در عراق است و تأثیرات مثبت بر یکپارچگی عراق خواهد داشت.

حسین گفت: برقراری پل‌های ارتباطی با کشور‌های جهان و اولویت دادن به گفت‌وگو و مذاکره گامی مهم برای تأمین فضای امن و با ثبات است. با وجود شکست داعش، ادامه همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان عراق و کشور‌های جهان اولویتی اساسی برای دولت عراق و دیگر کشور‌های دوست است.

حسین افزود که پیروزی بر تروریسم امکان انتقال به مرحله تحقق اهداف مهم در سطوح داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را داده است و نهاد‌های گوناگون دولت عراق هم‌اکنون بازسازی شهر‌های آزاد شده از چنگ داعش را به‌عنوان هدف اصلی برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

وزیر امور خارجه عراق همچنین خواستار افزایش تلاش‌ها برای بازگشت ثبات به سوریه و بازگشت دمشق به اتحادیه عرب شد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار