اسماعیل هنیه مطرح کرد؛

قدردانی حماس از ایران به خاطر ایفای نقش محوری در حمایت از مقاومت

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی نقش ایران در حمایت از مقاومت را محوری توصیف کرد و گفت: از ایران به دلیل ایفای این نقش قدردانی می‌کنیم.
کد خبر: ۴۹۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ - 21November 2021

از ایران به دلیل ایفای نقش محوری درحمایت از مقاومت قدردانی می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه الأقصی، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی اظهار داشت: انتخابات داخلی جنبش حماس که هر چهار سال برگزار می‌شود، مایه فخر و مباهات تمامی کسانی است که اوضاع این جنبش را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: قدرت حماس در انتخابات داخلی و احترام به نتایج آن است. انتخابات فرصتی برای تغییر رهبران حماس بوده و بیانگر پویایی این جنبش و قدرت آن برای همسوسازی خود با تحولات از جمله تحولات داخلی جنبش است.

هنیه اظهار داشت: حماس جنبشی بزرگ و قدرتمند در داخل و خارج فلسطین است. یکی از مولفه‌های قدرت و انسجام حماس، انتخابات داخلی و پایبندی به نتایج آن در تمامی مناطق است. حماس توانسته موقعیت و جایگاه فلسطین در میان کشور‌های اسلامی و عربی و وحدت امت بر سر این مسئله را حفظ کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: اولویت نخست حماس در مرحله کنونی، حفظ اصول ملی و حقوق فلسطینیان و عدم چشم‌پوشی از آن‌ها به ویژه حق بازگشت آوارگان است. دومین اولویت ادامه پروژه مقاومت و گسترش دامنه آن است. اولویت بعدی توسعه روابط سیاسی حماس با کشور‌های اسلامی و عربی است.

هنیه گفت: از جمله دیگر اولویت‌ها تقویت روابط با جامعه بین‌الملل و بهره‌برداری از جنبش‌های جهانی و تغییرات مهم ناگهانی در مواضع ملت‌ها در قبال مسئله فلسطین است. حمایت از قدس در برابر توطئه‌های دشمن صهیونیستی نیز یکی از اولویت‌هاست.

وی افزود: اولویت بعدی آزادی اسرا از زندان‌های رژیم صهیونیستی و تکرار عملیات مبادله اسرا است. هنیه در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: آشتی ملی به خاطر موضع تشکیلات خودگردان و عدم جدیت برای تحقق آن به بن‌بست رسیده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: ایران از مقاومت فلسطین حمایت می‌کند و تکیه‌گاهی محکم برای آن است. از ایران به خاطر نقش محوری و مرکزی در حمایت از مقاومت فلسطین تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار