مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

نیازمند مساعدت در امر تولید و نشر کتب دفاع مقدس هستیم

سردار «ملکی» گفت: نیازمند مساعدت و همکاری در امر تولید و نشر کتب دفاع مقدس در استان مازندران هستیم.
کد خبر: ۴۹۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ - 21November 2021

نیازمند مساعدت در امر تولید و نشر کتب دفاع مقدس هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازنذران پیش از ظهر امروز در آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «تنها گریه کن» که به صورت وبیناری برگزار شد با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج در لغت یعنی آمادگی و در کلیت یعنی رشادت‌های شهیدانی مثل «بهنام محمدی»، «حسین فهمیده»، «سید اصغر علوی پهنه‌کلایی» و اوج عشق بازی با خدا و غرق شدن در حماسه کمال کربلا.

وی ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه در مازندران به عنوان پدر معنوی استان که کتاب زندگی پدر بزرگوارشان را به نگارش درآورد، گفت: کتاب میراث بزرگ فرهنگی و گنج بزرگ دفاع مقدس است که باید حفظ کنیم و نشر بدهیم.

سردار ملکی با بیان اینکه در استان ظرفیت‌های زیادی در حوزه ایثار و شهادت داریم که قابلیت تدوین کتاب را دارد، گفت: اما دست خالی هستیم و در این حوزه نیازمند همکاری و مساعدت و نگاه پدرانه نماینده، ولی فقیه هستیم.

این مسئول با عنوان اینکه شعار ما «هر رزمنده یک کتاب»، «هر شهید یک کتاب» و «هر خانواده شهید یک کتاب» است، به اهمیت کتاب در جامعه اشاره کرد و افزود: برای خانواده شهدا، رزمندگان و بیش از ده هزار و چهارصد شهید استان باید کتاب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش‌های ویژه‌ای در راستای چاپ و نشر کتب دفاع مقدس در استان صورت گرفته است، اما کافی نیست، بیان کرد: پژوهشگران و نویسندگان ظرفیت‌های بزرگی در این حوزه هستند که پای کار هستند و باید حمایت شوند.

سردار ملکی عدم منابع کافی مالی برای حوزه نشر کتاب دفاع مقدس را یکی از مشکلات بیان کرد و تأکید کرد: در این بخش نیازمند همکاری دستگاه‌های متولی، مردم و خیرین هستیم و باید ردیف خاصی نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه مشخص شود.

سردار ملکی از جمع آوری پنج هزار ساعت مصاحبه رزمندگان و خانواده‌های شهدا به همت کنگره شهدای استان و اداره‌کل حفظ آثار خبر داد و بیان داشت: باید فرهنگ ایثار و شهادت را از طریق کتاب، فیلم سینمایی، مستند و ... به نسل امروز و آینده منتقل کنیم که در ارتقای فرهنگ جامعه تأثیر بسزایی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «تنها گریه کن» افزود: رهبر معظم انقلاب به ما کد می‌دهند و اهمیت کتاب و کتابخوانی را بیان می‌دارد.

سردار ملکی با عنوان اینکه در بخش توزیع کتاب نیز دچار مشکل هستیم، بیان کرد: جامعه از ما انتظار دارد کتاب‌های این حوزه را رایگان دریافت کند درحالی که نیازمند حمایت هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار