مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

نگاه به حوزه تولید و نشر کتاب دفاع مقدس در مازندران تقویت شود

«زارع» گفت: نگاه خاص و ویژه‌ای که در استان مازندران به حوزه تولید و نشر کتاب دفاع مقدس وجود دارد، باید از سوی دستگاه‌های فرهنگی تقویت شود.
کد خبر: ۴۹۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ - 21November 2021

نگاه به حوزه تولید و نشر کتاب دفاع مقدس تقویت شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، صبح امروز (یک‌شنبه) در آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) بر کتاب «تنها گریه کن» که به‌صورت وبیناری برگزار شد، ضمن قدردانی از همکاری و همیاری دستگاه‌های فرهنگی استان در برگزاری این مراسم، اظهار داشت: در بررسی‌هایی که داشتیم، اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در تالیف، تدوین و انتشار کتب این حوزه در رأس استان‌های کشور قرار دارد و نگاه خاص و ویژه‌ای که در استان مازندران به حوزه تولید و نشر کتاب دفاع مقدس وجود دارد، باید از سوی دستگاه‌های فرهنگی تقویت شود.

وی با بیان اینکه باید در حوزه تولیدات رسانه‌ای و هنری هم آمار خوبی ارائه کنیم، افزود: ما در حوزه‌های مختلف نیاز داریم تا محتوای مناسبی طبق ذائقه نسل جوان و نوجوان داشته باشیم.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید با ابزار‌های رسانه‌ای و تولید فیلم‌های سینمایی و مستند، سینما و موسیقی، نسل جوان و نوجوان را با این مقوله آشنا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عنوان کرد: بر اساس آمار مرکز مطالعات ارشاد اسلامی، در روز ۴۲ میلیون نفر ساعت درگیر بازی‌های رایانه‌ای بوده و اکثرا غیرمجاز هستند و در این حوزه غافل بودیم و نظارت صورت نمی‌گیرد.

زارع با بیان اینکه شاهد نفوذ سبک زندگی غربی از این فضا‌ها هستیم، گفت: باید بیشتر در این زمینه توجه و دقت داشته باشیم و با تولید بازی خوب و کتاب‌های خوب، آثار خوبی را تولید کنیم و نگاه عمیق‌تری به این حوزه داشته باشیم که همت مسئولین را می‌طلبد.

در این مراسم از خانواده شهیدان «علیرضا نوری»، «عبدالحمید هدایتی جلودار»، «ابوالفضل خیرالدین»، «سیدمنصور نبوی»، «پرویز ذبیحی»، «رمضانعلی صحرایی»، «سید علی دوامی»، «رمضانعلی و علی اکبر پورقاسم»، «محمود رادمهر»، «مصطفی نوروزی» تقدیر شد.

همچنین از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت «علیرضا دهرویه»، «فاطمه ابراهیمی»، «سید محمد صادقی»، «سید علی صادقی»، «زین‌العابدین درگاهی»، «شعبان زلیکانی»، «حر رشیدی»، «هوشمند فضلی»، «عاطفه پورابراهیم»، «محمدعلی رضاپور» و ناشر برگزیده دفاع مقدس «سمانه سادات خاتمی» نیز قدردانی به‌عمل آمد.

این مراسم که به‌طور همزمان و به‌صورت وبیناری برگزار شد، از ۹ کتاب حوزه ایثار و شهادت و کتاب شنیداری «سیب سرخ» و ۲ پوستر با عنوان «تربیت چه چیز نیست» و «بوستان اهل معنا» رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها