دیدار نماینده سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش در یزد با خانواده شهیدان «داداش‌پور»

سرهنگ «نوری‌زاده» به‌همراه جمعی از مسئولان، با خانواده شهیدان «غلام‌رضا و محمدحسین داداش‌پور اشکذری» دیدار کردند.
کد خبر: ۴۹۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ - 21November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «مهدی نوری‌زاده» نماینده حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان یزد به‌همراه جمعی از مسئولان، به‌منظور تجدید بیعت با آرمان‌های مجاهدان فی‌سبیل‌الله، به دیدار خانواده شهیدان «غلامرضا و محمدحسین داداش‌پور اشکذری» رفتند.

نماینده حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان یزد ضمن تجلیل از خانواده معظم این شهیدان والامقام، بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

در این دیدار، خانواده شهیدان داداش‌پور نیز به بیان گوشه‌هایی از ویژگی‌های اخلاقی و خاطراتی از این شهیدان بزرگوار پرداختند.

«غلامرضا داداش‌پور اشکذری» سوم اردیبهشت سال ۱۳۱۸ در شهرستان اشکذر به دنیا آمد. وی تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت و با شروع جنگ تحمیلی به عنوان سرگرد ارتش به جبهه رفت و سرانجام بیست­ و دوم دی سال ۱۳۶۵، با سمت فرمانده گروهان در بیمارستان اصفهان بر اثر سکته قلبی به شهادت رسید. پیکر او را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.

همچنین، «محمدحسین داداش‌پور اشکذری» یکم تیر سال ۱۳۴۲ در شهرستان اشکذر به دنیا آمد. وی تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. با شروع جنگ تحمیلی به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و سرانجام بیست و هشتم فروردین سال ۱۳۶۰، با سمت تک‌تیرانداز، در مریوان به اسارت تروریست‌های حزب دمکرات درآمد و بر اثر کوبیدن ۱۲ میخ به سر و سوزانده شدن بدنش با سیگار، به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار