فرمانده نیروی دریایی سپاه:

اجازه تعرض هیچکس را به منافع و آب‌های سرزمینی خود نخواهیم داد

سردار تنگسیری گفت: حرکت نیروهای دشمن را در آب‌های منطقه زیر نظر داریم و اجازه تعرض را به منافع و آبهای سرزمینی خود نخواهیم داد.
کد خبر: ۴۹۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ - 22November 2021

اجازه تعرض هیچکس را به منافع و آب های سرزمینی خود نخواهیم دادبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در نشست سران عشایر اروندکنار و آبادان که در یادمان شهدای گمنام عملیات والفجر هشت برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای دریایی سپاه در عملیات ربیع با سه قایق در برابر ۲ ناو آمریکایی ایستادند و اجازه ندادند تا نفت کشور ربوده شود.

وی افزود: در ابتدای عملیات، نفت‌کش حامل نفت ایران به اخطارهای نیروهای سپاه در خصوص ورود به آب‌های ایران بی‌توجهی کرد و اعلام کرد یا به آب‌های عمان و یا به امارات متحده عربی خواهد رفت.

سردار تنگسیری گفت: تکاوران نیروی دریایی سپاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد این کشتی شدند و آن را در اختیار گرفتند سپس ۲ ناو آمریکایی برای نجات این کشتی وارد عمل شدند که در برابر سه قایق تندرو کم آوردند و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران متذکر شد: حرکت نیروهای دشمن را در آب‌های منطقه زیر نظر داریم و اجازه تعرض را به منافع و آب‌های سرزمینی خود نخواهیم داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش عشایر در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی افزود: عشایر در روزهایی که ارتشی نبود و سپاه هنوز سازماندهی درستی نداشت شجاعانه از مرزهای ایران پاسداری کردند به خصوص عشایر آبادان، اروندکنار و خرمشهر که شجاعانه در صحنه‌های سخت روزهای ابتدای جنگ مقاومت کردند.

سردار تنگسیری با تاکید بر ثبت خاطره‌ها و رشادت‌های عشایر بخصوص در امدادرسانی به جبهه دفاع از آبادان گفت: لنج‌های مردم در زمان حصر آبادان با وجود مخاطرات زیاد در خدمت جنگ بودند. عشایر و لنجداران با غیرت در جنگ ایستادند و مقاومت کردند و گاها با دست خالی در برابر دشمن رشادت آفریدند و امروز نیز با وجود مشکلات اقتصادی هیچگاه از آرمان‌های خود عقب نشینی نکردند و تا آخر پای انقلاب خواهند ایستاد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ضمن گرامیداشت هفته بسیج، تصریح کرد: امروز پاسداران در کنار وظیفه دفاع از کشور در امر خدمت رسانی به مردم نیز در میدان هستند. اکنون به واسطه مشکلات گذشته، مردم در سختی هستند و باید با تلاش بیشتر مسئولان، وضعیت مشکلات و معیشت آن ها برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار