اولین جلسه کنگره هزار شهید دانش‌آموز در یزد برگزار شد

اولین جلسه کنگره هزار شهید دانش‌آموز استان یزد برگزار شد و از لوگوی این کنگره رونمایی شد.
کد خبر: ۴۹۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ - 22November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، اولین جلسه کنگره هزار شهید دانش‌آموز استان یزد به ریاست «مهران فاطمی» استاندار و با حضور آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی‌فقیه در استان، سردار «رضا پورشمسی» فرماندهی سپاه الغدیر استان در مرکز پژوهشکده فرهنگیان یزد برگزار و از لوگوی این کنگره رونمایی شد.

سردار پورشمسی در نشست شورای آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: به نظر ما همه مردم ایران بسیجی هستند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هر آن کس که دل در گرو این نظام و انقلاب داشته باشد بسیجی است.

وی افزود: استان یزد تنها استان در کشور است که با برگزاری کنگره ملی هزار شهید دانش‌آموز، سومین کنگره شهدا را برگزار می‌کند. رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی هزار شهید دانش‌آموز استان یزد، آیت الله ناصری امام جمعه استان و رئیس ستاد اجرایی کنگره نیز فاطمی استاندار هستند و برای این کنگره نه کمیته تخصصی در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: در برگزاری کنگره ملی هزار شهید دانش‌آموز از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی استان استفاده می‌شود و در میدان عمل محوریت با دانش‌آموزان است.  

آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد نیز در این نشست، با بیان اینکه صرف حضور معلمان و فرهنگیان در جبهه روحیه‌بخش بود، گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس یزدی‌ها در جبهه چادر‌هایی برای تعلیم و آموزش دانش‌آموزان ایجاد کردند و معلم‌ها در جبهه به دانش‌آموزان درس می‌دادند که این موضوع مورد توجه وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

امام جمعه یزد افزود: برخی از این دانش‌آموزان شهید ما وصیت‌نامه‌هایی از خودشان به جای گذاشته‌اند که بسیار درس‌آموز و قابل استفاده است و در مواردی دارای نکات عجیبی است. ما باید به وصیت‌نامه‌های شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز توجه بیشتری داشته باشیم و حتی برخی از آن‌ها را در کتاب‌های درسی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها