سخنگوی بازگشایی مدارس:

مدارس موظف به فعالیت حضوری هستند

کمره‌ای گفت: بازگشایی تکلیف اصلی وزارت آموزش و پرورش است، با بازگشایی و شروع فعالیت مدارس، اصل بر فعالیت حضوری است و مدارس نیز موظف هستند در این راستا فعالیت خود را گسترش و به‌تدریج با رعایت پروتکل‌ها دیگر هیچ مدرسه‌ای مجاز نیست.
کد خبر: ۴۹۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ - 22November 2021

مدارس موظف به فعالیت حضوری هستند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علیرضا کمره‌ای» سخنگوی آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس در گفت‌وگویی در مورد بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از امروز (دوشنبه)، اظهار داشت: بازگشایی تکلیف اصلی وزارت آموزش و پرورش است، بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر آموزش حضوری به‌صورت آرام و تدریجی این پروژه در مدت سه ماه انجام گرفته است.

وی در مورد این موضوع که با بازگشایی مدارس آیا شیوه‌های مجازی سابق ادامه پیدا می‌کند یا خیر، گفت:با بازگشایی و شروع فعالیت مدارس، اصل بر فعالیت حضوری است و مدارس نیز موظف هستند در این راستا فعالیت خود را گسترش و به‌تدریج با رعایت پروتکل‌ها دیگر هیچ مدرسه‌ای مجاز نیز به هیچ بهانه‌ای از فعالیت حضوری طفره برود.

کمره‌ای مطرح کرد: مدارس باید از حداکثر توان خود برای آموزش حضوری استفاده کنند، اما حکم واحدی در مورد ساعات حضور و آموزش وجود ندارد، چون ممکن است مدارس گروه‌بندی‌های خود را دارند.

وی ادامه داد: این امکان که مدارس هم فعالیت‌های حضوری داشته باشند و هم فعالیت‌های مجازی امکان پذیر نیست مگر اینکه استثنا‌هایی وجود داشته باشد که در این صورت استفاده از آموزش‌های آفلاین و مدرسه تلویزیونی و محتوا‌های آموزشی را پیشنهاد می‌دهیم.

سخنگوی بازگشایی مدارس گفت: امروز در فاز سوم بازگشایی مدارس ۶ میلیون دانش‌آموز ابتدایی که در حدود ۴۱ درصد از دانش‌آموزان سطح کشور را در مناطق شهری در بر می‌گیرند به مدرسه رفتند.

وی گفت: در فاز اول بازگشایی ۲۹.۵ درصد از دانش‌آموزان مناطق روستایی و دانش‌آموزان مهارتی و در فاز دوم نیز در نیمه آبان ماه در حدود ۱۰.۸۳ درصد یعنی در حدود ۵ میلیون از دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوم آموزش حضوری را از سرگرفته‌اند.

کمره‌ای ادامه داد: همچنین ۲ میلیون و هفتصد هزار دانش‌آموز متوسطه اول که درحدود ۱۸.۵ درصد از جامعه آماری دانش‌آموزان را به خود اختصاص می‌دهند نیز در همین فاز وارد مدرسه شده‌اند و توفیق آموزش حضوری را پیدا کرده‌اند.

وی در پایان گفت: به طور کلی در فاز سوم که از امروز آغاز شده است بیش از ۸ میلیون و هفتصد هزار نفر از دانش‌آموزان ما وارد فرآیند آموزش حضوری شده‌اند که به این ترتیب پروژه بازگشایی مدارس از امروز به طور کامل انجام گرفته است.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار