یادداشت/

«بسیج دانشجویی»؛ عنصری تأثیرگذار در ایجاد تمدن نوین اسلامی

شاید بتوان بسیج دانشجویی را بهترین عنصر برای رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایجاد تمدن نوین اسلامی دانست؛ زیرا هم از قدرت علمی و هم از نیروی جوان برخوردار است و تجارب کار تشکیلاتی قوی در آن می‌تواند در عرصه‌های سخت آتی مؤثر باشد.
کد خبر: ۴۹۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۹ - 23November 2021

«بسیج دانشجویی»؛ عنصری تأثیرگذار در ایجاد تمدن نوین اسلامی

گروه استان‌های دفاع‌پرس- «علی پورمیرزایی» مسئول بسیج دانشجویی استان یزد؛ بار‌ها شنیده ایم که از بسیج به عنوان یک ابتکار از ناحیه امام راحل (ره) یاد می‌شود. شاید بی سابقه بودن چنین ساختاری یکی از دلایل ابتکاری بودن تشکیل بسیج باشد، اما به عقیده بنده ابتکار اصلی حضرت امام خمینی (ره) در همراه کردن همیشگی مردم با انقلاب از طریق شکل دادن بسیج است.

بسیج همان ساختاری است که می‌توان از طریق آن مردم را که نیروی محرکه و لازمه وقوع هر رویداد بزرگ اجتماعی هستند، به میدان آورد. این مهم به خصوص برای نظام نوپای جمهوری اسلامی آن هم نظامی که می‌خواست در مقابل دو ابرقدرت آن روز جهان بایستد، ضروری بود.

اما از آنجا که تهدیدات منحصر به عرصه و مکان خاصی نبود، بسیج نیز برای مقابله با تهدیدات هر روز شکل ویژه‌ای گرفت و ماموریت‌های جدیدی را به دوش کشید. آن روز که نیاز بود در جنگی نابرابر در برابر ابرقدرت‌های تا دندان مسلح سینه سپر شود این بسیجیان بودند که به میدان آمدند و رویای تسخیر سه روزه تهران را به کابوس بی پایان دشمن بدل کردند.

بعد از جنگ نیز چه در عرصه سازندگی، چه در عرصه معنوی، چه در عرصه جهاد علمی و چه در عرصه جهاد نرم بسیج مهیای دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلام بود. در این میان بسیج دانشجویی و طلاب به عنوان قشری که به دستور مستقیم امام خمینی (ره) تشکیل شده وظیفه سنگین تری بر عهده دارد.

بسیج دانشجویی از یک سو باید ماموریت‌هایی نظیر جهاد سازندگی، رشد و تعالی نیرو‌های بسیج و فرهنگسازی در فضای دانشگاه را پیش ببرد و از سوی دیگر باید علاوه بر صیانت از ساختار دانشگاه در برابر غرب زدگی، نهضت تولید علم را با جدیت دنبال کند.

انجام این وظیفه خطیر که لازمه موفقیت در آن خودسازی، تلاش، مجاهدت، ایثار و بصیرت دانشجویان بسیجی است علاوه بر پیشبرد اهداف مدنظر امام (ره) سبب رشد و تقویت فردی و در نتیجه تربیت نیرو‌هایی توانمند برای به دوش کشیدن بار مسئولیت انقلاب در آینده خواهد شد.

شاید به همین دلیل بتوان بسیج دانشجویی را بهترین و شایسته‌ترین عنصر برای رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب برای ایجاد تمدن نوین اسلامی دانست. زیرا هم از قدرت علمی و هم نیروی جوانی برخوردارند و هم تجارب آن‌ها در کار تشکیلاتی قوی بسیج در عرصه‌های سخت آتی به کمک آن‌ها خواهد آمد.

اگر اینگونه به بسیج دانشجویی بنگریم، آنگاه این عزیزان را نیرویی می‌بینیم که امام امت برای ترویج سبک زندگی سالم، عزت ملی، استقلال، عدالت، اقتصاد، معنویت، علم و پژوهش  یعنی هفت قله‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم فتح آن را مطالبه می‌کنند - به آنان دل بسته است. این جاست که نقش بسیج دانشجویی و دشواری راهی که پیش روی آن قرار دارد مشخص می‌شود.

امید آن که دانشجویان با علم به نقش بی بدیل خود در بسیج برای نیل به اهداف ترسیم شده بکوشند و پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانند. ان شاالله

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار