رئیس اداره‌ حفظ آثار دفاع مقدس ساوجبلاغ:

خون سردار «سلیمانی» انقلاب دیگری را در جهان رقم زد

سرهنگ «حاجی‌پور» گفت: خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انقلاب دیگری را در جهان رقم زد و منشأ نشر ارزش‌های اسلام و قرآن شد.  
کد خبر: ۴۹۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ - 23November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نام‌گذاری معابر به نام شهدا و پیرو صورت‌جلسه کمیته نام‌گذاری معابر شهر گلسار در خصوص تغییر نام بلوار شورا به نام بلوار سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم نام‌گذاری و رونمایی از تابلوی مزیّن به نام این شهید والامقام، امروز به مناسبت هفته بسیج در شهر گلسار برگزار شد.

این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دادگستری و بنیاد شهید و امور ایثارگران ساوجبلاغ، مدیران شهری گلسار، فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۶۱۵ کمیل ابن زیاد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و بسیجیان و کارکنان شهرداری برگزار شد.

سرهنگ «حاجی پور» رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان ساوجبلاغ نیز عنوان کرد: تغییر نام بلوار شورا به نام شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی حرکتی انقلابی از سوی شهرداری و شورای شهر گلسار در راستای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نام‌گذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام مبارک شهداست.

وی گفت: امروز ما هرچه داریم از رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان و شهدا و در محور مقاومت نیز سردار سلیمانی بوده است. چشم امید مردم کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان و تمامی کشورهای اسلامی به سردار حاج قاسم سلیمانی بوده است. خون این شهید انقلاب دیگری را در جهان رقم زد و منشأ نشر ارزش‌های اسلام و قرآن شد.  

سرهنگ حاجی پور بیان داشت: به برکت خون شهید سلیمانی جمعیت قابل‌توجهی به دین مبین اسلام مشرف شدند که این امر برای شیعیان جهان اسلام مایه افتخار است. این‌گونه اتفاقات به برکت ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌ها و خون شهدا و در رأس آن هدف امام راحل (ره) و ادامه‌دهنده راه حضرت امام و شهدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در سراسر جهان رخ می‌دهد.  

«محمد کمر روستا» رئیس شورای اسلامی شهر گلسار در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: در جلسه کمیته نام‌گذاری معابر شهر گلسار با تصمیم شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، بلوار ورودی شهر گلسار از اتوبان تهران - قزوین به داخل شهر که در ادوار گذشته به نام بلوار شورا نام‌گذاری شده بود، به نام بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی تغییر یافت.

وی هدف از این اقدام را گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام دانست و عنوان کرد: این اقدام کمترین کاری است که در راستای گرامیداشت رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار دل‌ها از سوی مجموعه مدیریت شهری گلسار صورت گرفته است.

«احمد نوروزی» رئیس دادگستری ساوجبلاغ نیز در خصوص اهمیت برگزاری این مراسم گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. ایشان در خصوص فضیلت اقدامات سردار سلیمانی می‌فرمایند که سلیمانی فقط یک سردار نیست، بلکه از این به بعد نگاه به سلیمانی باید نگاه به یک مکتب باشد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گلسار نه‌تنها یاد و خاطره شهید سلیمانی را زنده نگه داشتند، بلکه یک اقدام انقلابی مکتبی و بسیار ارزشمند انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

رئیس دادگستری ساوجبلاغ گفت: اعضای شورای اسلامی شهر گلسار در ابتدا از خود شروع کردند و بلواری را که در راستای خدمات ارزشمند مجموعه مدیریت شهری به نام شورا نام‌گذاری شده بود، به نام بلوار شهید سلیمانی مزین کردند. امیدواریم چنین اقداماتی که نشأت گرفته از انقلاب و مکتب اسلام هستند، توسط سایر شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهرها نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار