نماینده مردم در مجلس:

تغییر قضاوت در عرصه بین‌الملل با دیپلماسی قضایی

جوکار گفت: دیپلماسی قضایی یک ایده نو و متفاوتی است که می‌تواند نگرش‌ها و نگاه‌ها به موضوع قضاوت در عرصه بین‌المللی را در هر کشوری تغییر بدهد.
کد خبر: ۴۹۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷ - 23November 2021

تغییر قضاوت در عرصه بین‌الملل با دیپلماسی قضایی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدصالح جوکار» عضو گروه دوستی پارلمانی «ایران و چین» در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به گفتمان جدید «دیپلماسی قضایی» که رئیس دستگاه قضا در دیدار اخیر با جمعی از سفرا و نمایندگان کشور‌های خارجی در تهران، مطرح کرد، اظهار داشت: دیپلماسی‌هایی که صورت می‌گیرد یا در حوزه دولتی‌هاست و یا دیپلماسی مردمی است که توسط پارلمان‌ها انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: دیپلماسی قضایی یک ایده نو و متفاوتی است که می‌تواند نگرش‌ها و نگاه‌ها به موضوع قضاوت در عرصه بین‌المللی را در هر کشوری تغییر بدهد.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس تأکید کرد: بنده معتقدم خیلی از مسائل و مشکلاتی هنوز بین کشور‌ها وجود دارد که پرداختن به دیپلماسی اقتصادی می‌تواند آن‌ها را به‌طور کامل برطرف کند.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و چین اظهار داشت: تشکیل دیپلماسی قضایی به‌واسطه تشکیل یک مجمع جهانی حقوقی می‌تواند تمامی مشکلات فیمابین کشور‌ها را حل و فصل کند.

وی تصریح کرد: اعتقاد من بر این است که ایده و گفتمان دیپلماسی قضایی از سوی رئیس دستگاه قضا ابتکار خوبی است البته باید مورد پیگیری قرار گیرد تا بتوان آن را اجرایی کرد.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس تأکید کرد: بخشی از این کار - دیپلماسی قضایی - باید از طریق سفرای ما و دستگاه سیاست خارجی دنبال شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار