شهردار تهران:

انقلاب اسلامی سیمای منطقه را تغییر داد/ شکست آمریکا در ایجاد خاورمیانه نوین

زاکانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث شد سیمای منطقه تغییر پیدا کند، گفت: آمریکا در ایجاد خاورمیانه نوین شکست خورده است.
کد خبر: ۴۹۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ - 23November 2021

انقلاب اسلامی سیمای منطقه تغییر یابدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: آنچه صد‌ها سال ملت‌ها را در بند کشید، استکبار و استبداد بود و این دولبه قیچی تلاش کردند تا با غارت منابع ملت‌ها آزادی و پیشرفت را از آن‌ها بگیرند.

وی ادامه داد: با غارت امکانات ملت‌ها از یک سو و حضور عناصر وابسته به سلطه از سوی دیگر باعث می‌شد ملت‌ها روز به روز ضعیف‌تر و مستکبران پر اشتیاق‌تر برای ذبح منابع ملت‌ها شوند.

زاکانی افزود: بعد از مدتی مستبدان نیابتی کارکرد استکبارگران را ایفا کردند تا آنچه آن‌ها می‌خواهند را با حداقل هزینه برایشان فراهم کنند، البته در گام دیگر تلاش کردند تا با نمونه سازی‌های فرهنگ غرب، دل ملت‌ها را از آن خود کنند در این رابطه کشور‌هایی مانند امارات مسیری را طی کردند تا در ظاهر ملت‌ها را مجذوب خود کنند و حتی تلاش دارند با عربستان گوی سبقت را از هم بربایند.

وی با اشاره به سه قدرت دین، مردم و رهبری دینی، ادامه داد: پیام انقلاب اسلامی و نمایان شدن این سه قدرت برای ملت‌ها جذابیت داشت لذا دیری نپایید این پیام در منطقه به خودباوری انجامید و مسیر را به سویی سوق داد که نتیجه آن باعث شد سیمای منطقه تغییر یابد.

زاکانی ادامه داد: وقتی حادثه برج های دوقلو در آمریکا اتفاق افتاد و آمریکا به این بهانه به افغانستان حمله کرد، آنها نقشه راهی را دنبال می‌کردند که نتیجه آن خاورمیانه نوین بود اما این ‌تلاش ها ناکامی ‌را به دنبال داشت.

وی‌ با اشاره به اینکه محور مقاومت شرایط جدیدی را در منطقه ایجاد کرد و کام ‌اسراییل را تلخ کرد، اضافه کرد: ایستادگی ‌ايران در برابر استکبار، ‌کمر آمریکا را در منطقه شکست و این در اعتراف مقامات آمریکایی مشهود است؛ اما ائتلاف آمریکا، عربستان و اسراییل در حمله به یمن دست به خطای راهبردی زدند و تلاش کردند یمن را یک ماهه اشغال کنند اما چندین سال است تلاش آنها بی نتیجه مانده است؛ امروز مردم ‌یمن هفت سال است که دست خالی با جهان استکبار می‌جنگد و با ایستادگی ‌خود پیام‌های مختلفی را به جهان اسلام ‌صادر کرده است.

شهردار تهران تاکید کرد: اگر امروز ‌امارات صحنه جنگ را در الحدیده خالی می کند و آل سعود جانش به لبش رسیده نشان از وجود دست برتر مقاومت یمن دارد؛ حمله مقاومت مردمی یمن با ۱۴ پهپاد به آرامکو عربستان باعث شد سهام این شرکت آمریکایی به پایین ترین ارزش برسد و تا سقوط جدی خود در بورس رسید و بدین ترتیب شاهراه حیاتی عربستان را تهدید کردند لذا اقدام آنها باعث شده تا ائتلاف سعودی به التماس بیفتد.

زاکانی خاطرنشان کرد: ما به ملت یمن افتخار می‌کنیم زیرا مقاومتی در اوج سختی و محاصره شکل یافت و پیروزی خون بر شمشیر بار دیگر در اینجا تجلی یافت.

وی ‌سپس به نقش شهید سلیمانی اشاره کرد و‌ گفت: در دورانی ‌که زر و زیور چشم خیلی ها را در دنیا گرفته بود، حاج قاسم‌ ‌سلیمانی، این رادمرد بزرگ با کوله باری از تجربه جهاد اصغر با اخلاصی بزرگ ‌و با یک ‌درایت و شجاعت و ایستادگی‌ ‌پا به عرصه نبرد گذاشت ‌و این باعث شد تا آمریکا بار خود را در عراق ببندد و از غرب آسیا و شمال آفریقا هم فرار ‌کند.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار