مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نقش‌آفرینی بسیج در «جهاد تبیین» یک ضرورت است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از ما خواسته‌اند که وارد جهاد تبیین شویم؛ بر همین اساس بسیجیان برای نقش‌آفرینی در این جهاد باید در عرصه فضای مجازی، حقیقی و تریبون‌های رسمی مبلغ دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف باشند و در مسیر ارتقای بصیرت‌ جامعه گام بردارند.
کد خبر: ۴۹۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹ - 23November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست بصیرتی ویژه هفته بسیج که با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد صاحب الزمان (عج) مشهد برگزار شد اظهار داشت: یکی از تلاش‌های ثابت تمام حکومت‌ها این است که شرایط را به‌گونه‌ای جلوه بدهند که مردم با حکومت‌های آنها همراه هستند و لذا از همه ظرفیت‌ها برای القا این موضوع به جامعه استفاده می‌کنند.

وی در ادامه به همراهی بسیج با آرمان‌های انقلاب اشاره کرد و افزود: «بسیج پاره تن مردم» که امسال به‌عنوان شعار هفته بسیج اعلام شده در مورد این تشکل مردمی حقیقت دارد چون کسانی که وارد بسیج می‌شوند جزئی از جمهوری اسلامی به‌شمار می‌روند و بی‌منت و بی‌ادعا پای کار هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بسیج در تعابیر بزرگان انقلاب بدنه فعال ملت است و بخش اعظمی از جامعه را که اقوام، ادیان، اقشار و صنوف مختلف هستند شامل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: بسیج یک ظرفیت بی‌نظیر فرهنگی، اجتماعی، دفاعی، امنیتی و همچنین سایر عرصه‌هایی که جامعه نیاز دارد به‌شمار می‌رود؛ بسیج فرمول سازماندهی همه‌جانبه است.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: بسیج از بدو تولد تا امروز پاره تن ملت بوده و تا وقتی که اینگونه باشد توانمند و کارآمد است. اگر متن اجتماعی بسیج نبود انقلاب اسلامی ۴۳ ساله نمی‌شد. پس از تمسک به دین، اطاعت از ولایت، مجاهدت‌های آحاد بسیج باعث شد که انقلاب اسلامی تداوم و ثبات بیابد.

وی گفت: بسیج در همه عرصه‌ها حضور تعیین‌کننده‌ای دارد. در طول ۴۲ سال عمر پر برکت بسیج هر کجا کار به این تشکل مردمی سپرده شده پیروز میدان بوده است. امروز کل عالم به‌خصوص جبهه مقاومت عرصه حضور بسیج است. بسیج مظهر حضور پرقدرت مردم در عرصه‌های مختلف است.

این مسئول افزود: بسیج میراث امام خمینی (ره) و شهیدان، معجزه قرن و لشکر مخلص خداست. اگرچه این راه دشمن فراوان دارد اما دوست و همراهان این خط نورانی نیز زیاد هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بر ضرورت ثبات قدم در دشمنی با نظام سلطه تأکید کرد و یادآور شد: هیچ یک از اولیای دین با دشمنان خدا سازش نکردند بلکه با آنها مبارزه کردند و این مبارزه جهاد نام گرفت، امت حزب الله نیز با تأسی به اولیای دین هیچگاه با دشمنان سازش نخواهند کرد.

یوسفعلی‌زاده با بیان اينکه جهاد همه جانبه است، ادامه داد: گاهی این جهاد رزمی است و گاهی نیز علمی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود. اخیراً رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهاد تبیین اشاره فرموده‌اند. جهاد تبیین یعنی همچون عمار یاسر با استدلال‌های قوی به یاوه‌گویی‌های دشمن پاسخ داد.

وی گفت: بسیجیان برای نقش‌آفرینی در جهاد تببین باید مسلح شوند و بصیرت و آگاهی خود را ارتقا دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ شبکه فارسی زبان به منظور ارائه تحلیل‌های غلط بر علیه نظام تولید برنامه دارند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از ما خواسته‌اند که وارد جهاد تبیین شویم؛ بر همین اساس بسیجیان برای نقش‌آفرینی در این جهاد باید در عرصه فضای مجازی، حقیقی و تریبون‌های رسمی مبلغ دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف باشند و در مسیر ارتقای بصیرت‌ جامعه گام بردارند.

یوسفعلی‌زاده گفت: امروز پرچم انقلاب اسلامی بیش از گذشته برافراشته است و شرق و غرب دنیا از جمهوری اسلامی الگو می‌گیرد بسیجیان باید وارد این میدان شوند و برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی که ثمره ازخودگذشتگی شهیدان و مجاهدت پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف است، تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار