مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت:

فرصت خوبی برای تبادل تجربیات ایران و آلمان در مدیریت کرونا به وجود آمد

نیکنام با اشاره به سفر تیمی از موسسه روبرت کخ آلمان به دعوت مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به ایران، گفت: فرصت خوبی برای تبادل تجربیات ایران و آلمان در مدیریت کرونا به وجود آمده است.
کد خبر: ۴۹۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ - 24November 2021

فرصت خوبی برای تبادل تجربیات ایران و آلمان در مدیریت کرونا به وجود آمدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، محمد حسین نیکنام مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت در حاشیه دیدار مدیران موسسه روبرت کخ و سفیر آلمان با وزیر بهداشت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: تیمی از موسسه روبرت کخ آلمان اخیرا به دعوت مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به ایران سفر کرده‌اند، این موسسه در آلمان نقشی شبیه مرکز مدیریت بیماری‌ها را دارد.

وی ادامه داد: شباهت‌هایی از نظر جمعیت، مجموع مبتلایان کرونا و مرگ و میر کووید۱۹ بین ایران و آلمان وجود دارد و فرصت خوبی برای تبادل تجارب در این حوزه بین دو کشور به وجود آمده است.

نیکنام گفت: آلمان این روز‌ها با موج فزاینده‌ای از کرونا روبرو است. روز گذشته حدود ۶۰ هزار بیمار جدید در آلمان شناسایی شد که یکی از عوامل بروز موج جدید، عدم مراقبت و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه آلمان بوده است. در شرایط کنونی در این کشور، بیشتر جوانان مبتلا به کرونا می‌شوند.

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از مشکلات آلمان، ساختار فدرالی آن است. موسسه روبرت کخ برنامه‌های بسیار خوبی را برای مقابله با کرونا در آلمان تدوین کرده، اما ۱۶ فدرال آلمان، بر حسب شرایط خودشان این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند.

نیکنام گفت: بررسی قرنطینه و تشدید محدودیت‌ها برای مقابله با موج جدید کرونا در دستور کار مقامات آلمانی است. در این کشور همچنین اجباری کردن تزریق واکسن در حال بررسی و مطالعه است اگرچه در برخی کشور‌های اروپایی در حال حاضر، تزریق واکسن، اجباری است و این موضوع در آلمان نیز در حال بررسی است.

دیدار مدیران موسسه روبرت کخ و سفیر آلمان با وزیر بهداشت روز گذشته در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار