مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌‌شرقی:

یادمان شهدای گمنام هشترود با معماری اسلامی احداث شود

امیر «عباسی» گفت: یادمان شهدای گمنام هشترود با سرعت بیشتر احداث و در ساخت مقبره و المان‌ها از معماری اسلامی استفاده شود.
کد خبر: ۴۹۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ - 28November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌ شرقی در دیدار با فرمانده سپاه و مدیریت شهری هشترود، اظهار داشت: فاز نخست یادمان شهدای گمنام هشترود توسط شهرداری و شورا در حال تکمیل است و از تمام هشترودی‌ها دعوت می‌شود تا در احداث فاز دوم این طرح فرهنگی مشارکت داشته باشند.

عباسی افزود: یادمان شهدای گمنام هشترود با سرعت بیشتر احداث و در ساخت مقبره و المان‌ها از معماری اسلامی استفاده شود.

وی یکی دیگر از ماموریت‌های مهم این اداره‌کل را حفظ و بازنشر خاطره‌های دوران دفاع مقدس و ایثارگران عنوان کرد و افزود: این خاطره‌ها در قالب کتاب گردآوری و برای نسل‌های آینده بازنشر می‌شود.

عباسی با بیان اینکه امسال ۶۰ جلد کتاب از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی به رشته تحریر آمده است، بیان داشت: درب این‌ اداره‌کل به روی همه رزمندگان و ایثارگران باز است و ما از تمام کسانی که بتوانند ما را در نشر کتاب یاری کنند، پشتیبانی مالی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هر کسی که به خاطر بعد مسافت نتواند به اداره‌کل بیاید، می‌تواند آثار خود را در سامانه «پیغام‌گیر» ثبت کند تا ما در منزل فرد حاضر شویم و آثارشان را در قالب شعر، دل نوشته و دست‌ نوشته گردآوری کنیم.

پیکرهای مطهر سه شهید گمنام  ۱۵، ۱۸ و ۲۲ ساله که طی عملیات خیبر در منطقه عملیاتی مجنون در سال ۱۳۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند، پس از سال‌ها غربت در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ در تپه‌ای در نزدیکی شهر هشترود و با استقبال گسترده مردم و مسئولان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار