دبیر جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس خبر داد:

هفتمین جشنواره استانی شعر"رازستان" در شیراز برگزار می‌شود

دبیر جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس گفت: هفتمین جشنواره شعر دوسالانه بسیج هنرمندان استان فارس با عنوان "رازستان" در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ - 01July 2015

هفتمین جشنواره استانی شعر

به گزارش دفاع پرس از شیراز، مرضیه مرادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفتمین جشنواره شعر دوسالانه بسیج هنرمندان فارس با عنوان "رازستان"در ۴ فصل عاشقانه و عارفانه، کودک و نوجوان، آئینی و دفاع مقدس و انقلاب برگزار میشود.

وی تصریح کرد: این جشنواره با عنوان «رازستان» هر دو سال یک بار و در هفتمین دوره با رویکرد جدیدی برگزار می شود.

دبیر جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس افزود: این جشنواره در شش دوره برگزار شده و با توجه به اینکه در دورههای پیشین اشعار از تمام حوزهها و بخشهای مختلف ارسال شده و اشعار آئینی با اشعار آزاد مقایسه میشدند هفتمین دوره جشنواره در بخشهای جداگانه به صورت مجزا برگزار میشود.

مرادی با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان فارس برگزار میشود بیان کرد: علاقهمندان و شاعران استان تا پایان تیرماه مهلت دارند اشعار خود را به بخش عارفانه و عاشقانه که با عنوان «ترمه و ترنج» برگزار میشود ارسال کنند که جشنواره این بخش هشتم مرداد ماه در شیراز برگزار میشود.

وی خاطر نشان کرد: بخش دوم جشنواره که به اشعار کودکانه و نوجوانان اختصاص دارد با عنوان «بهانهها» برگزار میشود که ۲۶ شهریور ماه اختتامیه آن است.

دبیر جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس ادامه داد: بخش آئینی جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان با عنوان «آئین آینهها» به اشعار آئینی اختصاص دارد که اختتامیه این بخش نیز آذرماه امسال در شیراز برگزار میشود.

مرادی نام بخش اشعار دفاع مقدس و انقلاب را «سَرو رود» عنوان کرد و افزود: این بخش از جشنواره نیز در بهمن ماه برگزار و در پایان هر بخش فراخوان بخش بعد اعلام میشود.

دبیر هفتمین جشنواره شعر دو سالانه بسیج هنرمندان استان فارس با بیان اینکه در هر بخش ۲۰ اثر برتر انتخاب و آثار آنها در کتاب اشعار جشنواره منتشر میشود گفت: از بین ۲۰ اثر برتر استان ۳ اثر نیز به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده و اشعار این دسته از برگزیدگان در کتاب کشوری چاپ میشود.

وی با اشاره به اینکه علاقهمندان میتوانند آثار خود را به تلفکس ۰۷۱۳۲۲۹۶۰۲۹ ارسال کنند خاطرنشان کرد: ایمیل جشنواره به آدرس razestan1@yahoo.comنیز در اختیار علاقهمندان است تا آثار و اشعار خود را ارسال کنند.

در ادامه، نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان فارس و از شاعران آئینی استان، نیز در این نشست خبری به تشریح هنر و هنرمند متعهد پرداخت و اظهار داشت: شاعر متعهد کسی است که به آنچه باور دارد عمل میکند این در حالی است که برخی از شعرا فکر میکنند میتوانند در مورد آنچه که باور ندارند شعر بسرایند.

احد ده بزرگی با بیان این که استان فارس نخستین استان کشور است که بلافاصله پس از انقلاب اسلامی ایران در رشتههای مختلف وارد حوزه فرهنگ آئینی شده است، تصریح کرد: نخستین شب شعر آئینی نیز در شیراز برگزار شده است و امسال برای اجرای سیامین سال این جشنواره که فراتر از مرزهای کشور گسترش یافته است برنامهریزی میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار