رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع):

بار اصلی گام دوم انقلاب بر دوش بسیجیان است

سردار «رستگارپناه» گفت: بار اصلی گام دوم انقلاب بر دوش بسیجیان است و لازم است تا بسیجیان با هوشمندی و بصیرت، برای محقق شدن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش بروند.
کد خبر: ۴۹۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶ - 25November 2021

بار اصلی گام دوم انقلاب بر دوش بسیجیان استگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس - سید محمدجواد میرخانی؛ سردار سرتیپ پاسدار «حسن رستگارپناه» رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع)، امشب (چهارشنبه) در آیین یادواره شهدا که با عنوان «یاد یاران» در مسجد امام حسین (ع) تهران برگزار شد، با بیان اینکه بسیج در صراط مستقیم تاریخ انقلاب اسلامی، نقش‌آفرینی و جان‌فشانی کرد، اظهار داشت: بسیج راه حل همه مشکلات پیش آمده در انقلاب بوده و هیچ‌گونه ادعا و سهم‌خواهی هم ندارد.

سردار رستگارپناه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) این مولود ارزشمند انقلاب اسلامی را توسعه دادند، افزود: فلسفه امام خمینی (ره) از بسیج توده‌های مردم برای مقابله با ستمگران، تنها محصور به مرزهای ایران نبود؛ بلکه دیدیم که در دهه چهارم انقلاب اسلامی، بسیج توده‌های مسلمان، با همت و اراده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران و مدیریت صحنه میدان توسط سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، همه توطئه‌های دشمنان را در جهان برملا کردند.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) گفت: بسیج به‌دلیل آموزه‌های اعتقادی و عاشورایی که دارد، توانست خود را باور کند و رشد دهد و این رشد او در بطن جامعه ایران و فراتر از مرزهای ایران اثرگذار شد.

سردار رستگارپناه با بیان اینکه بسیج متعلق به هیچ سازمان، جریان و حزب سیاسی نیست؛ بلکه متعلق به جامعه ایران و مدافع واقعی مردم و حافظ اصلی انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های خاص بسیج این است که همواره تکلیف‌گراست و بر اساس تکلیف، بدون هیچ چشم‌داشتی حرکت می‌کند که نمونه عینی آن را در دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف سیاسی و... دیدیم.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) با تأکید بر اینکه بسیج سرآمد همه نیروهای مسلح است، گفت: بیشترین آمار شهدا در دفاع مقدس مربوط به بسیج است و اگر جلوه‌های ویژه و تأثیرگذار را در دفاع مقدس شاهد بودیم، به تبع آن صدق نیت بسیجیان بود و فرماندهانی ماندند شهیدان «قاسم سلیمانی»، «مهدی باکری»، «احمد متوسلیان» و «محمدابراهیم همت» افتخار می‌کردند که نیروهایی را مدیریت می‌کنند که «بسیجی» هستند.

سردار رستگارپناه با بیان اینکه اخلاص، صداقت، صفا، شجاعت، بی‌ریایی و سخت‌کوشی، جلوه‌گر و نمود اصلی بسیج است، بیان داشت: بسیج به‌دلیل جاری شدن خون خود در کالبد انقلاب، همواره مشکلات را به‌خوبی حل کرده است و تحلیلگران معتقدند که امروز نقطه عطف حل مشکلات ما در ابعاد مختلف، در دست نیروهای بسیجی است.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از آحاد مردم، بسیجیان، مدیران و اداره‌کنندگان کشور و ضرورت توجه به مولفه‌های بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ۴۰ ساله اول انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کردند یک نگاه واقع‌بینانه است.

سردار رستگارپناه ادامه داد: دشمنان به‌دنبال زیر سوال بردن پرونده و سوابق انقلاب اسلامی هستند؛ در حالی که اگر پرونده تلاش‌ها و مجاهدت‌های ۴۰ ساله اول انقلاب اسلامی را ورق بزنیم، خواهیم دید که این پرونده شفاف و با صلابت بوده و نقش بسیج نیز در آن یک موضوع محوری است.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه اولین مبنا در ۴۰ ساله اول انقلاب، ایجاد ساختار نظام اسلامی و نوع حاکمیت سیاسی بود، گفت: مشارکت اصلی برای تثبیت این موضوع را نیروهای مردمی برعهده داشته و بسیجیان در قالب نیروهای مردمی در این راستا نقش‌آفرینی کردند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی مایه سربلندی، عزت و عظمت حال و آینده ما خواهد بود، گفت: تقابل جدید اسلام با استکبار، اساس انقلاب اسلامی بوده که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده و انقلاب اسلامی ستیز مداوم اندیشه‌ای، رفتاری، گفتاری با استکبار را دنبال کرده است.

وی مدیریت جهادی و اعتقادی در ۴۰ سال اول انقلاب اسلامی را از موضوعاتی دیگری دانست که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند و گفت: ایشان مدیریت جهادی و اعتقادی را به‌عنوان الگوی برتر و برکت بزرگ انقلاب اسلامی دانستند و به برکت همین مدیریت جهادی و اعتقادی است که بعد از ۴۰ سال دشمن رسماً اعلام می‌کند که ایران جزیره ثبات در منطقه است و در همین عرصه، یک فرزند تربیت‌شده امامین انقلاب به نام شهید قاسم سلیمانی در جهت مقابله اسلام با استکبار، توطئه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند.

سردار رستگارپناه، به اوج رساندن مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی و خدماتی و توجه به همنوعان را از دیگر تجربه‌های ۴۰ ساله اول انقلاب اسلامی عنوان کرد که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن پرداخته شده است و خاطرنشان کرد: ارزش تجریه‌های ۴۰ سال اول انقلاب اسلامی به‌عنوان یک دستاورد ارزشمند، موجب ارتقاء، بینش و بصیرت سیاسی مردم شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان دستاور ۴۰ ساله اول انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تأکید کرده‌اند، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در جامعه است؛ در حالی که دشمن بیشترین بمباران رسانه‌ای خود را برای شکستن این اخلاق‌مداری و معنویت، خصوصاً در نسل جوان دنبال می‌کند.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به مولفه‌های بیانیه گام دوم انقلاب برای مدیریت ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی، بی‌توجهی به شعارهای و غفلت از جریان انقلاب را آفتی برای پیشرفت دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: برخی از تفکرات و جریانات که به‌دنبال منافع سیاسی خود هستند با انقلاب فاصله گرفته‌اند.

وی با اشاره به ضرورت اهمیت به «سبک زندگی» و «استقلال و آزادی» در ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی، بیان داشت: ما باید در معادلات سیاسی خود با دشمنانی که امروزه قصد توقف ما را دارند مقابله کنیم.

سردار رستگارپناه با اشاره به تأکید بیانیه گام دوم انقلاب بر «عدالت» و «مبارزه با فساد»، تصریح کرد: متأسفانه مفسدانی بر اقتصاد کشور سوار شدند و منافع خود را دنبال کردند؛ در حالی که اگر این افراد نبودند، جایگاه انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد و همچنین معضلات معیشتی مردم این‌گونه نبود.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بر موضوع «عزت ملی» نیز تأکید کرده‌اند، گفت: موضوع اساسی در عزت ملی مرزبندی بین دوست و دشمن است و این مرزبندی باید در جایگاه خود مستحکم شود.

سردار رستگارپناه موضوع اقتصاد و معیشت مردم را از دیگر موارد مطرح‌شده در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: کشور را باید از این بحران اقتصادی و معیشتی نجات داد؛ البته مدیران جدید کشور قدم‌های مؤثری را در این عرصه خواهند برداشت و لازم است تا در برابر عوامل نفوذی در ارکان مدیریتی و سیاسی حرکت‌های هوشمندانه‌ای را دنبال کنند.

وی توجه به «معنویت و اخلاق» را از دیگر نکات تأکیدشده در بیانیه گام دوم انقلاب برای ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: معنویت و اخلاق نیاز اصلی جامعه است و مسئولان با قانون های ضدمعنویت و اخلاق، با شیوه‌های معقول مقابله کنند و نگذارند که جهنمی‌ها مردم را با زور و فریب به‌سوی جهنم هدایت کنند.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: بار اصلی گام دوم انقلاب بر دوش بسیجیان است و لازم است تا بسیجیان با هوشمندی و بصیرت، برای محقق شدن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش بروند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار