یادداشت/ سید شمس‌الدین موسوی

بسیج باید در مردم امیدآفرینی کند

رسالت بسیج در کنار خدمات داوطلبانه، باید امیدآفرینی و امیدواری مردم باشد که این خواسته، با توجه به گذشته درخشان فرهنگ و تفکر بسیج و اقدامات بسیجیان، خواسته زیادی نیست.
کد خبر: ۴۹۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۹ - 26November 2021

بسیج باید در مردم امیدآفرینی کندگروه استان‌های دفاع‌پرس - «سید شمس‌الدین موسوی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان؛ آن‌چه از بسیج در اذهان مردم ایران به یادگار مانده، ایثار و ازجان‌گذشتگی برای دفاع از کیان وطن در دفاع مقدس و همچنین حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

اگرچه بسیج در روند شکل‌گیری و تکوین انقلاب اسلامی نمود سازمانی نداشت؛ اما اعضا و نیرو‌های آن، بدنه اصلی مبارزاتی نهضت انقلاب اسلامی را بر عهده داشتند و از نیرو‌هایی هستند که در تحکیم پایه‌های قدرت نظام و تدوام و ماندگاری آن به رهبری امامین انقلاب نقش محوری داشته و دارند.

بسیج بعد از هشت سال دفاع مقدس نیز در دوران سازندگی و ادوار دیگر، بنا به مصلحت و نیاز مملکت و دولت‌ها، وارد گود خدمت شده است؛ از کمک به ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال گرفته تا مقابله با ویروس کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی و کمک‌های مومنانه و همچنین فعالیت‌های علمی، پایش تولید و شرکت‌های صنعتی و اقدامات جهادی و محرومیت‌زدایی. و در این راستا امید مردم و دلسوزان کشور و نظام اسلامی بوده و هست.

همین عملکرد درخشان بسیج و تفکر عملگرا و دلسوزانه بسیجی به مثابه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های درون‌زای کشور و فرهنگ موازنه‌ساز در برابر تهاجم ترکیبی دشمن (جنگ سخت، جنگ نیمه‌سخت، جنگ نرم)، در شرایط امروز منطقه و کشور می‌تواند مقابله‌کننده اصلی در مقابل تحریم و تحریف باشد.

حال با توجه به شاخصه‌های فکری و فرهنگی بسیج از جمله: خداباوری و ولایت محوری، پیش‌برندگی و پیش‌روندگی (بن‌بست‌شکن)، تکلیف‌گرایی و امیدآفرینی و امیدواری، در کشوری که از طرف دشمنان خارجی و مرعوبین داخلی مورد تهاجم و تهمت است، باز این فرهنگ بسیجی است که می‌تواند خط‌شکنی کرده و مردم را به انقلاب و توسعه کشور امیدوار کند؛ چون فرهنگ و تفکر بسیجی، فرهنگ نجات‌بخش، فرصت‌ساز و مصونیت‌آفرین است.

بعد از سر کار آمدن دولت انقلابی و اقدامات جهادی در چهار ماه گذشته و فعالیت‌های جدی قوه عدلیه در مقابله با فساد، طبق نظرسنجی موسسات نظرسنجی، مردمی که در چندسال گذشته به جهت دشمنی و تحریم خارجی دشمنان و کم‌کاری، سوءمدیریت، نگاه از بالا به پایین بعضی از مسولین، حقوق‌های نجومی مدیران منصوب و... ناامید شده بودند، دوباره امیدوار شده‌اند.

با توجه به موارد ذکرشده و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، رسالت مسئولین، کار جهادی شبانه‌روزی برای زدودن عقب‌ماندگی‌هاست و رسالت بسیج در کنار خدمات داوطلبانه، باید امیدآفرینی و امیدواری مردم باشد که این خواسته، با توجه به گذشته درخشان فرهنگ و تفکر بسیج و اقدامات بسیجیان، خواسته زیادی نیست؛ البته مسئولین نظام نیز وظیفه دارند تا از این ظرفیت درون‌زا و بن‌بست‌شکن و پیشرو حمایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار