مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

معرفی نفرات برگزیده مرحله استانی بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در لرستان

«دهقانی» گفت: نفرات برگزیده شرکت‌کننده در مرحله استانی بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در لرستان، در محورهای مختلف جشنواره معرفی شدند.
کد خبر: ۴۹۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ - 26November 2021

معرفی نفرات برگزیده مرحله استانی بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در لرستان

  «عصمت دهقانی» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس در خرم‌آباد، با بیان اینکه ‌كنگره‌های سراسری شعر دفاع مقدس  با همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس برگزار می‌شود، اظهار داشت: کنگره‌های ادبی دفاع مقدس با هدفِ زنده نگه داشتن ياد و نام شهدا، ايثارگران و جانبازان هشت سال دفاع‌مقدس، نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع‌مقدس و ترغيب شاعران به خلق شعر در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

دهقانی گفت: استان  لرستان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه شعردارد که باید، بیش از پیش مورد توجه مسئولین فرهنگی استان قرار بگیرد.

وی با تاکید برلزوم توانمندسازی شاعران جوان و نوقلم، افزود: برگزاری جشنواره‌های ادبی و فعالیت‌های حضوری و مجازی کانون‌های ادب، نقش به سزایی در کشف، شناسایی و تقویت استعدادها دارند.          

 مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه در سال‌جاری حضور نویسندگان و شاعران لرستانی در جشنواره‌های ادبی در مقایسه با سنوات گذشته  قابل توجه بود، گفت: در این مرحله از جشنواره شعر دفاع مقدس، از همه شهرهای استان اثر به جشنواره ارسال شد.

دهقانی تصریح کرد: عمومی دفاع‌مقدس (موضوعاتی از قبیل، آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و...)، دفاع ‌مقدس و شعر مقاومت بين‌الملل اسلامی (کشورهای محور مقاومت)، دفاع‌مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت ، دفاع مقدس و کودک و نوجوان  محورهای بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت است.

وی بیان کرد: دبیرخانه استانی دهمین دوره جایزه ادبی یوسف در استان لرستان، اوایل مرداد جهت دریافت آثار تشکیل شد و تا دهم آبان ماه شرکت‌کنندگان آثار خود را به دبیر خانه ارسال کردند.

دبیر اجرایی این مرحله از مسابقات شعر دفاع مقدس در لرستان ضمن تشکر از سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و هیئت داوران  مرحله استانی بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت و همه کسانی که اثر به  این دوره از مسابقات ارسال کردند، افزود: پس از داوری آثار در سه مرحله توسط هئیت داوران، در محورهای مختلف، منتخبین و برگزیده های شایسته تقدیر معرفی شدند.

دهقانی ادامه داد: «میثم قاسمی» از «بروجرد»، «احمد کنجوری» از «نور آباد» و «سید ابراهیم موسوی» از «الیگودرز» در بخش عمومی دفاع مقدس به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم  و همچنین «حدیث بداق»  و «کیانوش کشوری» و «مهرداد ماسوریان» هر سه از «خرم آباد» شایسته تقدیر معرفی شدند.

 وی تصریح کرد: در بخش دفاع مقدس و شعر مقاومت «سید ابراهیم موسوی» از الیگودرز، مقام اول «عباس آتشی» از «الیگودرز» مقام دوم و «مصطفی سیاهپوش» از «الشتر» و «محمد گرامی» از «خرم آباد» به‌طور مشترک موفق به کسب مقام سوم شدند.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: در بخش دفاع مقدس و جنگ نرم «عباس آتشی» از «الیگودرز» به عنوان نفر برگزیده معرفی شد.

دبیر اجرایی مرحله استانی بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت افزود: در بخش دفاع مقدس و مدافعان  سلامت «میثم جعفری» از «بروجرد» موفق به کسب مقام اول شد و هیئت داوران در این بخش سایر آثار را حائز رتبه ندانستند.

دهقانی ادامه داد: در بخش گروه سنی کودک و نوجوان «فرشته حسن زاده» از «خرم آباد»، «نسترن حاتمی» از «خرم آباد» و «سید حمیدرضا شریعتمداری» از «بروجرد» به ترتیب موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند و  اثر «فرزانه شهسواری» از «الیگودرز» شایسته  تقدیر معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار