تأکید روسیه، چین و هند بر حق حاکمیت و استقلال سوریه

وزرای امور خارجه روسیه، چین و هند بر تعهد به استقلال و حق حاکمیت سوریه و حمایت از روند سیاسی تحت رهبری سوری‌ها تأکید کردند.
کد خبر: ۴۹۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ - 26November 2021

تأکید روسیه، چین و هند بر حق حاکمیت و استقلال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزرای امور خارجه روسیه، چین و هند روز جمعه در بیانیه‌ای، بر تعهد نسبت به حق حاکمیت و استقلال سوریه تأکید کردند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، در بیانیه مشترک وزرای خارجه این سه کشور آمده است: «هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری در سوریه وجود ندارد».

این سه کشور همچنین «بر حمایت از روند سیاسی به رهبری سوری‌ها و تحت کنترل سوری‌ها و با کمک سازمان ملل با پیروی کامل از قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کردند».

وزرای خارجه روسیه، چین و هند در همین زمینه، بر اهمیت نقش کمیته قانون اساسی در ژنو که با مشارکت تعیین‌کننده کشور‌های تضمین‌کننده روند آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) و دیگر کشور‌های دخیل تأسیس شده است، تأکید کردند.

این بیانیه همچنین بر نیاز به تأمین بی‌وقفه کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه به منظور بازسازی این کشور تأکید دارد.

پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده است: «من به کُرد‌ها توصیه می‌کنم که تسلیم فتنه‌انگیزی‌هایی نشوند که همکاران آمریکایی ما در روابط با آن‌ها ادامه می‌دهند. [آمریکا] این پرونده را برای دامن‌زدن به تمایلات جدایی‌طلبانه در شرق جمهوری عربی سوریه هدایت می‌کند».

لاوروف افزود: «[آمریکا]سعی دارد این برنامه‌ها را به تنشی جدی تبدیل کند که علیه منافع حفظ اتحاد کشور سوریه است. این‌ها بازی‌های خطرناکی هستند که می‌توانند به شعله‌ور شدن بسیار جدی مشکل کُرد‌ها در کل منطقه منجر شوند، با توجه به اینکه ابعاد آن نه تنها سوریه، بلکه سایر کشور‌ها را نیز در بر می‌گیرد».

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار