امام جمعه یزد:

امروز بستر جنگ نرم دشمن در فضای مجازی است

آیت‌الله «مدرسی» گفت: امروز بستر جنگ نرم دشمن در فضای مجازی است و باید هم دغدغه‌مندان این حوزه با تشکیل شورای عالی محتوایی در استان برای مدیریت فضای مجازی برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر: ۴۹۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶ - 26November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «سید محمدکاظم مدرسی» امام جمعه شهر یزد در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته که در روستای محمدآباد برگزار شد با اشاره به پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام راحل (ره) اظهار داشت: حرکت تربیتی را برای رشد نیروهای خود و‌ کادرسازی در قالب حلقه‌های صالحین انجام دهد.

آیت الله مدرسی در ادامه با اشاره به آغاز آموزش حضوری و بازگشایی مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: خوشبختانه مدارس بعد از ۲۱ ماه تعطیلی بازگشایی شد اما نکته‌ای که باید در اینجا اشاره کنم این است که حدود دوسال از کرونا می‌گذرد و هنوز بشر پرمدعا در درمان آن عاجز مانده و امروز بحران کرونا عالم را درگیر کرده است لذا پزشکان عزیز هم در حوزه طب مدرن و هم در حوزه طب سنتی باید برای تبدیل این بحران به فرصت و مبارزه با این ویروس منحوس یک تعامل بنیادین و سازنده برقرار کنند و برای حل این معطل در کنار هم چاره اندیشی کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی را اداره کشور به دور از گرانی دانست و بیان کرد: متاسفانه امروز هزینه کشورداری در کشور ما بالاست چرا که ۸۰ درصد کشور دولتی اداره می‌شود و هزینه‌های جاری نظیر حقوق و دستمزد بسیار گزاف بوده که به دولت تحمیل می‌شود البته در کنار این موضوع حقوق‌های نجومی که گویا پایانی نیز ندارد و مورد تاکید رییس جمهور محترم هم هست دولت یکی دیگر از علل گرانی امور کشور است.

مدرسی راه حل کاهش هزینه‌های دولت را کوچک سازی و چابک سازی آن عنوان و افزود: یکی از راه‌های تعریف بودجه بر اساس عملکرد و خروجی دستگاه‌هاست نه بر اساس عملیات آن‌ها چراکه امروز نظام بودجه ریزی ما دچار اشکال است و این موضوع نیازمند اصلاح است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد: موضوع نظارت بر عملکرد دولت و دستگاه ها باید با جدیت بیشتری دنبال شود. بر اساس شنیده ها دولت قبل تمامی یارانه های حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی را در ابتدای سال که دولت را در اختیار داشته هزینه کرده است که البته مجلس، کمیسیون اصل ۹۰ و کمسیون نظارت بر دولت باید در این زمینه جوابگو باشد که این اقدام به چه مجوزی انجام شده است؟

وی با بیان اینکه دولت ها نباید بیش از آنچه در مصدر کار است دست در خزانه ببرند امروز دولت فعلی هیچ گونه یارانه ارز دولتی را در اختیار ندارد و گندم وارداتی را که ۵۰ درصد مصرف کشور به شمار می‌رود را باید به قیمت ارز 30 هزار تومان وارد کند. علاوه بر این بانک ها نیز طلبکار دولت هستند و دولت بیش از آنکه تلاش کند برای پرداخت بدهی های دولت قبل چاره دیگری ندارد.

نائب رییس حوزه علمیه استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نگرانی اهالی فرهنگ از روند افسار گسیخته فضای مجازی ابراز داشت: امروز بستر جنگ نرم دشمن در فضای مجازی است و باید هم دغدغه مندان این حوزه با تشکیل شورای عالی محتوایی در استان برای مدیریت فضای مجازی برنامه ریزی کنند.

مدرسی؛ ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان استانی و کشوری برای تامین امنیت خط لوله انتقالی و آب شرب یزد اذعان داشت: همه ما باید تابع قانون باشیم و بی قانونی جز خسارت و موج سواری ضد انقلاب چیز دیگری را نصیب ما نخواهد کرد البته مطالبات مردم در سراسر کشور در حد امکان نیز باید پاسخ داده شود متاسفانه به دلیل برداشت های بی رویه آب در صنعت و کشاورزی در گذشته امروز با مشکل کمی آب روبرو هستیم و استان هایی که در این زمینه اعتراض دارند باید بررسی کنند که بیشترین حجم آب شرب آن ها در کجاها مصرف شده که با بی آبی روبرو شدند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت پساب ها در صنعت و مکانیزه کردن سیستم آبیاری در کشاورزی از مشکل آب بکاهیم و صنایع ابخواه را را نیز در این استان ها احداث نکنیم. اگر قرار به تجمعی باشد باید برای نماز باران باشد بنابراین مسئولان باید در این زمینه تدبیر کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار