عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

باید با فوریت قانون تبدیل عضویت ایثارگران در شهرداری اجرا شود

تشکری گفت: باید با فوریت مجددا قانون تبدیل عضویت ایثارگران و فرزندان آن‌ها در شهرداری تهران اجرایی شود.
کد خبر: ۴۹۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۶ - 27November 2021

اختصاص ناوگان جدید حمل و نقل جانبازان و معلولین در دستور شورلی شهر/ باید با فوریت قانون تبدیل عضویت ایثارگران در شهرداری اجرا شودسید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بیان اینکه طبق قانون و به عنوان یک وظیفه ملی و اجتماعی ما موظف هستیم از کسانی که در دوران دفاع مقدس جان خودشان را برای دفاع از نوامیس این کشور به خطر انداختند حمایت‌های لازم را داشته باشیم، اظهار داشت: قانون حمایت از ایثارگران همین موضوع را به دستگاه‌های مختلف تکلیف می‌کند و وظایفی را برای همه نهادها مشخص کرده است.

وی ادامه داد: طبق این قانون ایثارگران و فرزندان آن‌ها باید از یک امنیت شغلی در سازمان‌ها برخوردار باشند؛ در دوره مدیریت جهادی شهر تهران تعداد زیادی از این ایثارگران جذب شهرداری شدند و مسائل استخدامی آن‌ها حل و فصل شد و به صورت رسمی در شهرداری مشغول به کار شدند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: متاسفانه همچنان تعدادی از ایثارگران و فرزندان آن‌ها را داریم که وضعیت استخدامی آن‌ها قطعی نشده است و در این چند سال اخیر این موضوع متوقف بود.

تشکری گفت: باید به فوریت مجددا به این موضوع توجه ویژه شود وقانون در این خصوص اجازه داده است تبدیل عضویت ایثارگران انجام شود.
وی در خصوص فرسودگی ناوگان حمل و نقل معلولین و جانبازان خاطرنشان کرد: در گذشته مجموعه اقداماتی برای معلولین و جانبازان  انجام دادیم تا ترددهای شهری راحت‌تری داشته باشند؛ از جمله این اقدامات خرید اتوبوس‌های دارای رمپ مخصوص کسانی از ویلچر استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو و بی آر تی در دستور کار قرار گرفته است اما فاصله زیادی تا نقطه مطلوب داریم.

تشکری درباره خرید ون‌ برای جابجایی جانبازان و معلولین اظهار داشت: در گذشته ۶۰ دستگاه ون با بالابر برقی خریداری شد؛ متاسفانه در چهار سال اخیر با توجه به بی توجهی‌های صورت گرفته ناوگان جدیدی در این خصوص اضافه نشده است.

وی اضافه کرد: این موضوع در دستور کار است که تا مادامی که ناوگان حمل ونقل عمومی قابل استفاده برای جانبازان و معلولین نشده بتوانیم ناوگان اختصاصی مثل خودروهای ون تدراک ببینیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها