برخورد دادگاه آمریکا با عاملان خشونت‌های کنگره

دادگاه‌های آمریکا، به روند رسیدگی به اتهام‌های عاملان و حاضران شورش در کنگره رسیدگی می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ - 27November 2021

برخورد دادگاه آمریکا با عاملان خشونت‌های کنگره

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سال میلادی ۲۰۲۱ برای آمریکا با شورش علیه کنگره این کشور که برخی از آن، با عنوان «تلاش برای کودتا» نام می‌برند، آغاز شد و با محاکمه خشونت‌های سیاسی در ماه‌های پایانی در حال اتمام است.

به گزارش «کلرادو سان و گرند فورکز هرالد»، صدور حکم ۴۱ ماه حبس برای مردی که در جریان شورش علیه کنگره در ژانویه ۲۰۲۰ حضور داشت، حکم قابل توجهی است.

اما منتقدان در آمریکا بر این باورند که محکومیت حبس سه ساله و نیمه برای مردی که در خط مقدم شورش منجر به گرفته شدن جان چند نفر شد، انتخابات و منتخبان مردم آمریکا را تهدید کرد و شکاف‌هایی در جامعه آمریکا برجای گذاشت، همچنان اندک است.

از منظر این افراد، مجموعه خشونت‌های سیاسی یک سال اخیر در آمریکا، این کشور را در لبه پرتگاهی قرار داد که مخاطرات زیادی دارد.

از این رو بی پیامد ماندن این خشونت‌ها و عدم مجازات عاملان آن، می‌تواند منجر به پیامد‌هایی منفی و ایجاد چرخه‌ای از خشونت سیاسی در آمریکا شود.

حتی اقدام‌های مذکور می‌تواند مرجع افرادی باشد که دیدگاه مشابهی در مورد موضوع‌های منجر به خشونت‌های اخیر دارند.

مقام‌های قضایی آمریکا بر این باورند که افرادی که در فهرست انتظار رسیدگی به پرونده شورش علیه کنگره قرار دارند، باید پیامد‌های اعمال غیرقانونی خود را ببینند. این اعمال غیرقانونی عبارتند از:

آسیب زدن به اموال عمومی، تهدید نمایندگان مجلس، اعمال خشونت علیه افسران پلیس و کشتن مردم.
شواهد زیادی اعم از کلیپ‌های ویدئویی و عکس‌های شفاف علیه افراد حضار در شورش علیه کنگره آمریکا وجود دارند.

پرونده رسیدگی به متهمان حاضر در شورش ژانویه علیه کنگره ادامه دارد و حتی «استیو بنن»، مشاور اسبق امنیت ملی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز باید در آینده نزدیک پاسخگوی نقض عمد قوانین آمریکا باشد؛ هرچند وی هنوز این نقض عامدانه قانون را تائید نکرده است.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار