مادر شهیدان «رئیسی اردلی» آسمانی شد

«شاه‌بیگم انصاری» مادر شهیدان «قدمعلی و محمدحسن رئیسی اردلی» از شهدای استان چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس آسمانی شد.
کد خبر: ۴۹۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ - 27November 2021

مادر شهیدان «رئیسی اردلی» آسمانی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «شاه‌بیگم انصاری» مادر شهیدان «قدمعلی و محمدحسن رئیسی اردلی» از شهدای استان چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس آسمانی شد.​​​​​

پیکر پاک و مطهر این مادر فداکار و صبور روز گذشته (جمعه) از ساعت ۱۴ با حضور مردم همیشه در صحنه شهرستان اردل تشییع و در قطعه ایثارگران در جوار گلزار مطهر شهدای اردل به خاک سپرده شد.

شهید «قدمعلی رئیسی اردلی» هفتم فروردین‌ ۱۳۴۳ در شهرستان اردل متولد شد. وی روحانی بود و به عنوان مُبلغ از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و نهایتا در ۲۷ اردیبهشت‌ ۱۳۶۱ در اهواز بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شکم و سینه شهید شد.

برادرش شهیدش «محمدحسن رئیسی» نیز یکم فروردین‌ ۱۳۳۱ در شهرستان اردل متولد شد، وی بنا و معمار بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ در منطقه شاخ‌شمیران توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به صورت و پا‌ها شهید شد.

مزار این دو شهید بزرگوار در گلزار مطهر شهدای اردل است.

این مادر فداکار سه تن از فرزندان دیگر خود را نیز راهی جبهه‌های حق علیه باطل کرد که هر سه به مقام جانبازی نائل شدند و اکنون یکی از فرزندان این مادر به نام «کرمعلی رئیسی» جانباز ۷۰ درصد است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها