فاش شدن هدف لفاظی‌های صهیونیست‌ها علیه ایران

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که این رژیم هرگز به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد و هدف از این تهدیدها، ترساندن آمریکاست.
کد خبر: ۴۹۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱ - 27November 2021

فاش شدن هدف لفاظی‌های صهیونیست‌ها علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ایهود اولمرت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی روز شنبه گفت که این رژیم هرگز به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد.

به گزارش روزنامه «معاریو»، اولمرت در ادامه سخنانش گفت که تمام آمادگی‌ها و اقداماتی که اسرائیل مدعی است برای حمله به ایران انجام می‌دهد با هدف ترساندن آمریکایی‌ها به جای ایجاد قابلیت‌هایی برای آسیب رساندن به برنامه هسته‌ای تهران است.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی اضافه کرد که از ۱۰ سال پیش به این نتیجه رسیده که تخصیص بودجه و آماده سازی ارتش برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، تنها هدر دادن میلیارد‌ها دلار است.

اولمرت به شدت از سیاست کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به نخست وزیری «نفتالی بنت» در قبال برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد و گفت که این سیاست‌ها به تقابل اسرائیل با آمریکا منجر می‌شود.

وی همچنین از سخنان اخیر بنت درباره عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به هرگونه توافق احتمالی میان ایران و قدرت‌های بزرگ ابراز نگرانی کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که بنت در حال رقابت با «بنیامین نتانیاهو» در خصوص اظهارات بی پروایانه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران است.

وی تاکید کرد که بنت باید به سوی گفتگو‌های دیپلماتیک آرام با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گام برداشته و از سخنرانی‌های خصمانه و تهی خودداری کند.

اولمرت تاکید کرد که اسرائیل در مقابله با چالش‌های سرنوشت سازی که در پیش دارد، نمی‌تواند از آمریکا بی نیاز باشد.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت: «همکاری کابینه نتانیاهو و دولت ترامپ در خصوص مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، اشتباه وحشتناکی بود که باعث ایجاد ضرری بزرگ برای اسرائیل شد».

اومرلت گفت که ایران از توانایی برای توسعه سلاح هسته‌ای بسیار دور بوده و هدف طرف‌های دیگر در اعلام پیشرفت ایران در مسیر هسته‌ای به خصوص آمریکا برای توجیه بازگشت به توافق هسته‌ای صورت می‌گیرد.

اولمرت همچنین در این سخنان، از ادامه عملیات مخفیانه رژیم صهیونیستی برای تاثیر بر برنامه هسته‌ای ایران حمایت کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا بوده و بر اساس گزارش‌ها، این رژیم بیش از ۹۰ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای خود نگهداری می‌کند.

ایران عضو رسمی پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده و تاسیسات هسته‌ای ایران از سوی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بازرسی قرار می‌گیرد، اما رژیم صهیونیستی تا کنون به این پیمان نپیوسته و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد.

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند، اتهامی که ایران قویاً آن را رد کرده است. ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بار‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند، اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشور‌های موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها