برگزیدگان دومین جشنواره سرود «آوای وصل» در قم تجلیل شدند

برگزیدگان دومین جشنواره سرود آوای وصل، امشب در همایش «سین مثل سرود» در آمفی تئاتر مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم تجلیل شدند.
کد خبر: ۴۹۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷ - 28November 2021

برگزیدگان دومین جشنواره سرود «آوای وصل» در قم تجلیل شدند (ارجاع به دبیر)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، برگزیدگان دومین جشنواره سرود آوای وصل، ویژه گروه‌های سرود مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و دانش آموزی، امشب در همایش «سین مثل سرود» در آمفی تئاتر مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم تجلیل شدند.

در ابتدای این همایش، «سید محمدحسن یزدی نژاد» مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم در سخنانی با تبریک ایام هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی اظهار داشت: باید قدردان شهدا و شکرگزار نعمت بزرگ انقلاب اسلامی باشیم که موجب چنین آفرینش‌های هنرمندانه‌ای در جامعه بخصوص نسل جوان و نوجوان شده است.

وی با ارائه آماری از گروه‌های سرود شرکت کننده در دومین جشنواره سرود آوای وصل عنوان کرد: در جشنواره امسال سه گروه سرود از خواهران و ۲۵ گروه سرود از برادران در مجموع ۴۶۲ نفر شرکت کردند که در مقایسه با آمار سال قبل، رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

یزدی نژاد ادامه داد: ۱۱ گروه سرود نیز از خارج از استان شرکت کرده بودند، اما چون در روال آیین نامه جشنواره قرار نداشتند، حذف شدند.

در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم «محمدحسین سراجی» که اقداماتی را در راه فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌داد، تقدیر شد؛ همچنین خانواده مرحوم «حمیدرضا خوانساری» مربی گروه سرود که بر اثر کرونا دارفانی را وداع کرد و خانواده دانش آموز «حسام احمدپور» عضو گروه سرود کمیل که در سال جاری فوت کرد، نیز با اهداء هدایایی تجلیل شدند.

مراسم فوق با اجرای آواز توسط «علیرضا میدانی» و اجرای سرود گروه ناشنوایان «دستان فرشته» همراه بود؛ گروه‌های سرود منتخب حاضرین نیز به اجرای سرود‌های خود پرداختند و به تعدادی از شرکت کنندگان، به قید قرعه هدایایی تقدیم شد؛ گروه سرود رایه الهدی نیز بدلیل رای بالای مردمی، مورد تقدیر قرار گرفت.

تقدیر از پیشکسوتان بسیجی و داوران سرود به نام‌های «مجید منصوری»، «حاج ابراهیمی»، «رضا ثقفی»، «مجتبی قانونی»، «محمد حقی»، «مجتبی خرسندی»، «اسماعیل درتراش» و «علی کاظمی حبیب» از دیگر بخش‌های مراسم بود.

در مراسم دومین جشنواره آوای وصل، «سید موسی حسینی کاشانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام «سید رضا عظیمی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار استان، «سید حسین موسوی رابطی» به نمایندگی از کنگره ملی شهدای قم، «وحید رسولی» مدیر هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و نمایندگان شهرداری و دیگر دستگاه‌های ذیربط حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، در بخش نماهنگ، گروه های سرود بچه های مسجد، کمیل و شمیم طاها حائز رتبه های برتر شدند و در همین بخش گروه های جابر، ترنم ولایت و شمیم رضوان، شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش اجرا، گروه های عترت و باقرالعلوم عناوین برتر را کسب کردند و در همین بخش، گروه های دختران آفتاب، سفیران کریمه، شهید عبدالحمید مشی، بچه های خورشید و سبحان، شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش تولید سرود، گروه های دختران بهشتی، انصارالحجه و میثاق، به عناوین برتر دست یافتند و گروه های سفیران انقلاب، آوای علمدار، سفیران کریمه و مدافعان شهر کریمه نیز تقدیر شدند.

گروه های سرود عابس و ولایت نیز در بخش خلاقیت حائز رتبه های برتر شدند و گروه سرود تسنیم در همین بخش شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین از گروه های ویژه هم آوایی انوارالهدی و دستان فرشته نیز با اهداء هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها