عضو شورای شهر تهران در تذکری مطرح کرد؛

برنامه ۵ ساله توسعه شهر تهران اصلی‌ترین سند جهت تدوین بودجه سالیانه/ تنها ۴ الزام فرهنگی و اجتماعی شهر تهران اجرا شده است

شمس‌احسان با بیان اینکه بیشترین تعداد الزامات قانونی ناشی از مواد برنامه سوم در حوزه ماموریتی اجتماعی و فرهنگی است، گفت: ۲۴ الزام مشخص در امور اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که مهلت ۲۳ مورد از آن گذشته و تنها چهار مورد از آن با تاخیر از زمان مقرر انجام شده است.
کد خبر: ۴۹۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ - 28November 2021

برنامه پنج ساله توسعه شهر تهران اصلی‌ترین سند جهت تدوین بودجه سالیانه/ تنها ۴ الزام فرهنگی و اجتماعی شهر تهران اجرا شده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران  امروز در تذکری در بیست و هفتمین جلسه شورای شهر با اشاره به عدم اجرا و اقدام تکالیف و الزامات برنامه سوم توسعه شهر تهران، اظهار داشت: اکنون که در برنامه سال سوم برنامه پنج ساله توسعه شهر تهران قرار گرفته‌ایم و تنها دو سال تا پایان آن باقی مانده است، این برنامه دارای ۹۵ بند است که در مجموع ۹۸ الزام یا تکلیف قانونی را برعهده مدیران شهری تهران قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی شورای اسلامی شهر تهران نظارت و پایش حسن اجرای مصوبات و در راس آن احکام برنامه‌های پنج ساله است.

شمس‌احسان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته تاکنون زمان ارائه ۸۳ الزام برنامه سوم به شورای شهر به سرآمده است؛ متاسفانه از این میان تنها ۱۹ الزام یعنی ۲۲ درصد احکام قانونی مقرر به شورا ارائه شده که از تعداد الزام فقط دو مورد در زمان مقرر و ۱۷ مورد دیگر با تاخیر انجام شده است.

وی افزود: بیشترین تعداد الزامات قانونی ناشی از مواد برنامه سوم در حوزه ماموریتی اجتماعی و فرهنگی است؛ ۲۴ الزام مشخص در امور اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که مهلت ۲۳ مورد از آن گذشته و تنها چهار مورد از آن با تاخیر از زمان مقرر انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه پنج ساله اصلی‌ترین و جدی‌ترین سند جهت تدوین و ارائه برنامه و بودجه سالانه شهرداری تهران و تمامی نهاد‌های های مربوطه است و با توجه به اینکه هیچکدام از برنامه سوم توسعه در سال چهارم آن قرار داده نشده از شهرداری تهران درخواست دارم با بررسی دقیق مواد مربوطه با معاونت‌های شهردار و مشورت با کمیسیون‌های شورای شهر ظرف یک ماه گزارشی از وضعیت اقدام و اجرای احکام برنامه نسبت به تدوین یک سند زمانبدی مشخص در راستای اقدام و تمامی الزامات تا انتهای سال ۱۴۰۱ اقدام کنند.

وی افزود: باید فرآیند و بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران بر اساس مبنای گزارش و سند تدوین شده انجام شود بدون شک تدوین برنامه چهارم توسعه شهر تهران در سال ۱۴۰۲ تنها بر اساس اطلاعات و اقدامات انجام شده در برنامه سوم و تحلیل آن موثر خواهد بود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار