خطیب مسجد الاقصی:

مقابله با یهودی سازی قدس اشغالی و مسجد الاقصی ضروری است

شیخ عکرمه صبری بر ضرورت مقابله کشور‌های اسلامی و عربی با طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس اشغالی و مسجد الاقصی تأکید کرد.
کد خبر: ۴۹۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ - 28November 2021

مقابله با یهودی سازی قدس اشغالی و مسجد الاقصی صروری استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، شیخ «عکرمه صبری» رئیس هیئت عالی اسلامی قدس اشغالی و خطیب مسجد الاقصی درباره خطرات ناشی از اقدامات و طرح‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی برای یهودی سازی مسجد الاقصی هشدار داد.

شیخ صبری در گفت‌وگو با این پایگاه خبری افزود: هر برنامه و اقدام رژیم اشغالگر با هدف یهودی سازی قدس اشغالی و پاک کردن آثار و نشانه‌های اسلامی این شهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دیوار و میدان «بُراق» پر از آثار و نشانه‌های اسلامی نابود شده است و رژیم اشغالگر اکنون می‌خواهد به این منطقه ماهیت یهودی ببخشد تا جهان احساس کند شهر اشغالی قدس شهری یهودی است. آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند قدس نه تنها پایتخت «اسرائیل» بلکه پایتخت همه یهودیان جهان است.

خطیب مسجد الاقصی تصریح کرد: مقامات رژیم اشغالگر تلاش و نیروی زیادی را در راه یهودی سازی قدس و تغییر هویت اسلامی آن به کار گرفته‌اند و برای تحقق این هدف، میلیارد‌ها دلار از آمریکا و لابی جهانی صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی سرازیر می‌شود.

وی درباره اقداماتی که کشور‌های عربی و اسلامی باید برای توقف طرح‌های صهیونیستی تهدید کننده شهر قدس در پیش بگیرند، بر ضرورت و اهمیت تحرک سیاسی و دیپلماسی رسمی از طرف اردن و سایر کشور‌های عربی برای مهار رژیم اشغالگر تأکید کرد و افزود: کشور‌های عربی باید به حرکت درآیند، زیرا می‌توانند مسجد الاقصی را از این محاصره ظالمانه و تلاش رژیم اشغالگر برای تغییر ماهیت و هویت تاریخی آن نجات دهند.

رئیس هیئت عالی اسلامی قدس اشغالی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر برای اجرای طرح‌های خود به محاصره مسجد الاقصی ادامه می‌دهد و در حال حاضر بر دو محله شیخ جراح و السلوان در شمال و جنوب قدس اشغالی تمرکز کرده است تا مسجد الاقصی را محاصره کند.

شیخ عکرمه صبری در پایان گفت: هر روزه ما اخباری درباره طرح‌های یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی و یورش شهرک نشینان به آن می‌شنویم و چند روز اخیر شاهد یورش شمار زیادی از شهرک نشینان به مسجد الاقصی بودیم. رژیم اشغالگر می‌خواهد مسجد الاقصی را به محلی برای بازدید مدارس یهودی تبدیل کند تا آن‌ها حضور پررنگ‌تری در صحن‌های مسجد الاقصی داشته باشند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی اخیراً طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای یهودی سازی قدس اشغالی و مسجد الاقصی و نابود کردن هویت اسلامی آن شدت بخشیده است که با مقاومت ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین مواجه شده و درگیری‌های روزانه را در قدس اشغالی، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی در پی داشته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار