وزیر بهداشت:

به شدت مراقب ویروس جدید کرونا هستیم/ ۸۵ درصد ایرانی‌ها دز اول واکسن را دریافت کردند

عین‌اللهی با بیان اینکه ۸۵ درصد مردم کشور دز اول واکسن را دریافت کردند، گفت: به شدت مراقب ورود ویروس جدید کرونا به کشور هستیم.
کد خبر: ۴۹۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ - 28November 2021

به شدت مراقب ویروس جدید کرونا هستیم/۸۵درصد ایرانی‌ها دز اول را دریافت کردندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در مراسم «۱۰۰ روز خدمت تزریق ۱۰۰ میلیون دز سلامت» با اشاره به تلاش همه نیرو‌ها و دستگاه‌های مختلف در مسیر مبارزه با کرونا پر ایران، اظهار داشت: فکر می‌کردیم واکسن به صورت باران ببارد، اما با لطف خدا به صورت سیل آمد.

وی با بیان اینکه هم جهانیان در خصوص واکسیناسیون تعجب کردند، ادامه داد: امروز ایران یک نامه درخشان در جهان است. ایران یعنی امام، رهبر معظم انقلاب، یعنی شهدای بزرگ و مردم در مقابل تحریم ایستادند.

وزیر بهداشت با اشاره به رشادت‌های فراوان کادر درمان در مسیر مبارزه با کرونا، افزود: فاجعه‌ای که گرفتار بودیم کوچک نبود و روزانه ۵۰ هزار مبتلا و بیش از ۷۰۰ نفر جان باخته داشتیم.

عین اللهی با بیان اینکه واکسیناسیون حماسه ملی بود، گفت: وقتی مردم به صحنه آمدند در مدت کوتاهی واکسیناسیون به موفقیت رسید و امروزه سازمان‌های جهانی قدرت مردم ما را فهمیده اند.

وی با تشکر از تلاش همه دستگاه‌های مختلف در مسیر مبارزه با کرونا، ابراز داشت: کادر درمان به صورت شبانه روزی در وسط معرکه قرار گرفتند و رهبر انقلاب اسلامی بار‌ها تجلیل کردند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز به مرحله ۸۵ درصد تزریق دز اول در کشور رسیدیم و حدود ۷۰ درصد دز دوم را دریافت کردند و در برخی استان‌ها این میزان به ۷۸ درصد رسیده است؛ ضمن اینکه در برخی استان‌ها ۹۳ درصد افراد دز اول را دریافت کردند.

عین اللهی با بیان اینکه اکنون حدود یک میلیون نفر دز سوم واکسن را دریافت کردند، متذکر شد: حدود ۱۵۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده و ۲۰ میلیون دز واکسن تولید داخل داریم.

وزیر بهداشت گفت: در مجموع از ۱۷۰ میلیون واکسن، ۱۰۵میلیون واکسن تزریق شده است.

وی با تاکید بر اینکه حالا حالا‌ها کرونا در دنیا وجود دارد و باید با آن زندگی کنیم، تصریح کرد: کمیته علمی بسیار قوی داریم و همه درمان‌های طب رایج و سنتی رصد می‌شود.

عین اللهی با اشاره به ورود سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی، گفت: بشدت آن را رصد می‌کنیم. قابلیت انتقال بالا و موتاسیون بالا و گریزان بودن از سیستم ایمنی از ویژگی آن است و باید مراقب باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید از فرودگاه امام خمینی برای کنترل ورودی‌ها بیان داشت: احتمال ورود ویروس جدید وجود دارد.

وی تاکید کرد: ما مدافع سلامت مردم هستیم و دراین راه از همه امکانات داخل و خارج وزارتخانه استفاده می‌کنیم و سلامت مردم را فدای هیچ چیز نخواهیم کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار