جعفری در مراسم رونمایی از یادمان شهید فخری زاده:

تاسیس مجموعه فرهنگی در محل شهادت فخری‌زاده/ خون شهدای ما دامنگیر دشمنان خواهد شد

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از تاسیس مجموعه فرهنگی در محل شهادت فخری‌زاده خبر داد و گفت: خون شهدای ما دامنگیر دشمنان خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ - 28November 2021

تاسیس مجموعه فرهنگی در محل شهادت فخری‌زاده/ خون شهدای ما دامنگیر دشمنان خواهد شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مراسم رونمایی از یادمان شهید محسن فخری‌زاده که امروز (یکشنبه) در محل شهادت شهید برگزار شد، اظهار داشت: از چند بعد می‌توان به شهادت فخری‌زاده نگاه کرد. افراد بعد عمری گمنامی و زحمات شبانه روز به دنبال پاداش نیکو هستند. معتقدیم دنیا محل گذر است و شهید فخری‌زاده از باب ویژگی‌های فردی و تلاش چهل ساله پاداش خود را از خداوند دریافت کرد. چه خوب است انسان با آبرومندی محضر خداوند حاضر شود و اجر ۴۰ سال مقاومتش را بگیرد.

وی افزود: ۳۰ سال دشمن به دنبال ترور او بود. تمام تیم‌های تروریستی را هدایت کردند تا او را ترور کنند؛ اما موفق نشدند و زمانی به شهادت رسید که شاگردان زیادی تربیت کرد.

جعفری ضمن برشمردن ویژگی‌های شهید فخری‌زاده گفت: او طراح پدافند هسته‌ای کشور بود و بحث تابش هسته‌ای را راهبری می‌کرد. ساخت لیزر برای شناخت پهپادهای مهاجم را پایه گذاری کرد و ساخت کیت‌های تشخیص کرونا از کارهایش بود. ایران فرزند بزرگی را از دست داد که محور فعالیت‌های علمی و دانشی بود. دانشمند مجاهدی بود که به آرمان‌های امام و شهدا مومن بود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: دشمن می‌دانست چه کسی را هدف قرار دهد. دشمن تلاش می‌کند مغزهای متفکر را بگیرد‌. امروز فرزندان و شاگردان فخری زاده تلاش می‌کنند راه او را ادامه دهند و دشمن بداند خون شهدا دامنگیرش خواهد شد.

وی از تاسیس مجموعه فرهنگی در محل شهادت شهید فخری زاده خبر داد و گفت: از مسئولان آبسرد تشکر می‌کنم که در این مکان قرار است مجموعه فرهنگی تاسیس کنند تا حماسه‌های شهید و همرزمانش به معرض دید گذاشته شود. در مورد تدفین شهدا در آبسرد که از چندی پیش تقاضای آن مطرح شده است پیگیر این موضوع خواهیم بود تا در فرصت مناسب اجابت شود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها