دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با خانواده شهدا

«موحدی فرد» مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد به همراه «فخرآبادی» رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان با خانواده شهدا در یزد دیدار کردند.
کد خبر: ۴۹۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ - 29November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، در راستای تجلیل از خانواده شهدا و ضرورت ترویج فرهنگ ایثار «محسن موحدی فرد» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به همراه «حسین فخرآبادی» رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان امروز با خانواده شهیدان «مهدی باقریان حسین آبادی»، «حسین باقری خالق آباد»، «محمدناصر یاوری» و «عبدالرضا حاجبی»در یزد دیدار کردند.

شرکت‌کنندگان در این برنامه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و تجلیل از صبر و استقامت خانواده‌های شهدا بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

«مهدی باقریان حسین آبادی» بیست و هشتم آبان ۱۳۴۶، در شهرستان یزد دیده به جهان گشود. پدرش غضنفر، خدمتگزار مدرسه بود و مادرش صفاء نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. کارگر شیرینی‌پزی بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. دوازدهم اسفند ۱۳۶۶، با سمت نیروی واحد ادوات در بانه بر اثر ریزش بهمن به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش واقع است.

«حسین باقری خالق آباد» بیست و ششم مهر ۱۳۴۷، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش عبدالله، شیرینی پز بود و مادرش لقاء نام داشت. دانش آموز سوم راهنمایی بود. در تعمیرگاه خودرو شاگردی می‌کرد. در رشته ورزشی ژیمیناستیک فعالیت می‌کرد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و یکم اسفند ۱۳۶۳، با سمت سکاندار قایق در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت ترکش به کتف و سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش واقع است.

«محمدناصر یاوری» نیز پنجم تیر ۱۳۵۰، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش صادق، بنا و معمار بود و مادرش صدیقه نام داشت. دانش آموز سوم راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. یازدهم بهمن ۱۳۶۵، با سمت تیربارچی در شلمچه به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پنجم اسفند ۱۳۷۳، پس از تفحص در گلزار شهدای محله نعیم آباد زادگاهش به خاک سپرده شد.

«عبدالرضا حاجبی» ششم مهر ۱۳۴۸، در شهرستان میناب به دنیا آمد. پدرش سلیمان، روحانی بود و مادرش حکیمه نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. چهارم اریبهشت ۱۳۶۵، با سمت تک‌تیرانداز در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین شهرستان یزد واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار