برگزاری مراسم گرامیداشت یاد شهیدان «طاهرنژاد» و «فارغ» در یزد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «محمدحسن طاهرنژاد» و «عباس فارغ» در یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ - 29November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «محمدحسن طاهرنژاد» و «عباس فارغ» در یزد برگزار می‌شود.

این مراسم همراه با برگزاری روضه خوانی سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یکشنبه ۱۴ آذر از ساعت ۱۸ الی ۱۹ در تکیه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) واقع در خیابان آیت‌الله «کاشانی» برگزار خواهد شد.

«محمدحسن طاهرنژاد» بیست و یکم شهریور ۱۳۴۶، در روستای خویدک از توابع شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش نعمت الله، کارمند اداره منابع طبیعی بود و مادرش سکینه نام داشت. تا سوم متوسطه درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و یکم اسفند ۱۳۶۳، با سمت آرپی‌جی‌زن در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به صورت، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

«عباس فارغ» دوازدهم مرداد ۱۳۴۲، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش محمود، کارگر بود و مادرش صدیقه نام داشت. تا سوم ابتدایی درس خواند. کارگر کارخانه بود. سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. دهم بهمن ۱۳۶۵، با سمت آرپی‌جی‌زن در شلمچه به شهادت رسید. پیکر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و یکم فروردین ۱۳۷۳، پس از تفحص در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار