مدیرکل حفظ آثار خوزستان تاکید کرد:

پشتیبانی اصناف از دفاع مقدس بی‌بدیل بود

در دیدار مهندس ممبینی رییس اصناف اهواز با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان درخصوص نقش اصناف و بازار خوزستان در دوران دفاع مقدس بحث و گفتگو شد.
کد خبر: ۴۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ - 04July 2015

پشتیبانی اصناف از دفاع مقدس بی‌بدیل بود

به گزارش دفاع پرس از اهواز سردار محمد علی پور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در دیدار با مهندس ممبینی رییس اصناف اهواز گفت: نقش اصناف و بازار در دوران دفاع مقدس از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به پشتیبانی اصناف در دوران دفاع مقدس از جبهه های نبرد افزود: اصناف و بازاریان خدمات بسیاری از لحاظ نیروی انسانی متخصص، اجناس و مایحتاج عمومی جبهه مثل پتو، وسایل گرمایشی و سرمایشی، خوراک، خودرو و غیره ... در دوران دفاع مقدس به جبهه اعزام کردند.

سردار علی پور ضمن بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس استان در حال احداث است تصریح کرد: اصناف استان باید خدمات و زحماتی که در دوران جنگ به جبهه ها ارائه کردند را جمع آوری و ثبت کنند تا این اقدامات را برای انتقال به نسل های آینده در باغ موزه دفاع مقدس به نمایش بگذارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان: با تاکید بر مستند کردن نقش اصناف در دفاع مقدس افزود: نقش اصناف، نقش چند بعدی بود و مسئولان باید حق مطلب را درخصوص زحمات بازاریان به خوبی ادا کنند.

سردار علی پور با اشاره به پشتیبانی همه جانبه اصناف از دوران دفاع مقدس تاکید کرد: کمیته ای در بخش اصناف جهت جمع آوری اسناد، مکاتبات، عکس های دوران جنگ، خاطرات و تاریخ شفاهی بازاریانی که در دفاع مقدس نقش داشته اند تشکیل شود تا بتوان به صورت علمی این نقش را احصاء و پایدار کند.

در این جلسه مهندس ممبینی رییس اصناف اهواز ضمن اعلام آمادگی این بخش جهت استخراج نقش اصناف و بازاریان در دوران دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ ما بصورت مستمر دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان برنامه ریزی شد که در حال حاضر نیز این اقدام صورت می پذیرد.

گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد فضاها و مکانهایی که در دوران دفاع مقدس استفاده می شده شناسایی شود و فراخوان جمع آوری اسناد مرتبط با دفاع مقدس اصناف و بازاریان و عملکرد اصناف در دوران دفاع مقدس مستند شوند.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها