رئیس جمعیت هلال احمر:

تداوم اجرای طرح «شهید سلیمانی» با هدف مهار کرونا/ هلال‌احمر کنترل مبادی مرزی را تشدید می‌کند

کولیوند با تاکید بر این که اجرای طرح شهید سلیمانی باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها تداوم یابد، از تشدید کنترل مبادی مرزی به‌منظور جلوگیری از ورود کرونا به کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۹۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ - 29November 2021

تداوم اجرای طرح «شهید سلیمانی» با هدف مهار کرونا/ هلال‌احمر کنترل مبادی مرزی را تشدید می‌کندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر صبح امروز در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر اظهار داشت: آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی از جمله مقوله های مهمی است که امروز باید در جامعه نهادینه شود و باید در این راستا از ظرفیت رسانه‌ها و آموزش و پرورش بهره گرفت. آموزش همگانی جزو تکالیف جمعیت هلال احمر است و باید به جد پیگیری شود.

وی افزود: خوشبختانه در برهه ای از زمان قرار گرفته‌ایم که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش پیدا کرده است اما نباید این امر سبب ساده انگاری شود. بنابراین جمعیت هلال احمر با تمام توان در صحنه حاضر خواهد بود و در امر واکسیناسیون سراسری با استفاده از تمام ظرفیت ها مشارکت می کند.

قابلیت توسعه طرح شهید سلیمانی برای مهار ویروس کرونا

کولیوند با اشاره به اینکه اجرای طرح شهیدسلیمانی امروز از ضروریات کنترل کروناست، خاطرنشان کرد: ضروری است که طرح شهید سلیمانی در سطوح شناسایی، مراقبتی، درمانی و حمایتی با استفاده از تمامی امکانات و هم‌افزایی با سایر دستگاه های مرتبط تداوم یابد. این طرح قابلیت دارد که توسعه یافته و با استفاده از جنبه های مختلف آن، بیماری کرونا را بیش از پیش مهار کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: امروز باید تیم های واکنش سریع با مشارکت وزارت بهداشت تشکیل شود تا شیوع ویروس در هر نقطه ای از کشور مشاهده شد، در همان محل با آن مقابله شود که بار دیگر همه گیری در کشور رخ ندهد. از سوی دیگر هلال احمر تولیدات خود در حوزه دارویی و اقلام امدادی را نیز افزایش می دهد تا آمادگی لازم برای مواقع بحران وجود داشته باشد.

هلال‌احمر؛ بازوی توانمند دولت

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر باید بازوی توانمند دولت باشد، تصریح کرد: امروز اگر سایر دستگاه ها گرفتاری و مشکلی دارند و ظرفیت های هلال احمر می تواند این گرفتاری را برطرف کند، باید همکاری لازم انجام شود تا گره از کار سایر دستگاه ها نیز باز شود.

کولیوند ضمن اشاره به مباحث ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: امروز جمعیت هلال احمر نیاز دارد نیروهای جوان، انقلابی، ایثارگر و پرتلاش تربیت کند تا پایه های این جمعیت مستحکم شود و آینده مدیریت کشور را در راستای مقابله با بحران ها تضمین کند. شاخصه مهم نیروهای هلال احمر جهادی بودن، انقلابی گری، پاک دستی و مردم دوستی است و باید این ویژگی های مهم در هلال احمر تقویت شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه باید کنترل مبادی مرزی در راستای مقابله با کرونا تشدید شود، اظهار کرد: برخی از مسافران و یا زائران مبتلا به کرونا ممکن است بر اثر سهل انگاری وارد کشور شوند که پس از هماهنگی با ریاست جمهوری مقرر شد تا هلال احمر به عنوان همکار وزارت بهداشت و زیر نظر وزارت کشور، مبادی مرزی را جهت مقابله با ورود کرونا به کشور، به جد کنترل کند و تست های pcr نیز از موارد مشکوک در مرزها گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها