فرمانده پایگاه نیروی دریایی خرمشهر عنوان کرد؛

اجرای 300 عملیات توسط ارتش برای برقراری امنیت ناوبری دریایی

امیر دریادار درخوران گفت: ناوگروه‌های دریایی ارتش تاکنون در ۳۰۰ عملیات برای برقراری امنیت ناوبری دریایی ۳۰ تا ۴۰ کشور وارد عمل شده‌اند.
کد خبر: ۴۹۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ - 29November 2021

عملیات اخیر سپاه ابهت جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی را نشان دادبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، امیر دریادار «سید مرتضی درخوران» فرمانده پایگاه نیروی دریایی خرمشهر امروز در مراسم گرامیداشت و تجلیل از رشادت‌های فرماندهان و رزمندگان نیروی دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت: عملیات اخیر سپاه ابهت جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی را نشان داد.

وی با اشاره به حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیش از یک هزار پرسنل برای برقراری امنیت کشتیرانی در دریاها، گفت: ناوگروه‌های دریایی ارتش تاکنون در ۳۰۰ عملیات برای برقراری امنیت ناوبری دریایی ۳۰ تا ۴۰ کشور وارد عمل شده‌اند.

امیر دریادار درخوران با بیان اینکه در دریا به یک اقتدار راهبردی در برابر دشمنان دست یافته‌ایم افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ نیروی دریایی نیروی راهبردی است و ناوگروه جمهوری اسلامی با دریانوردی در اقیانوس اطلس و آب‌های بین‌المللی از منافع جمهوری اسلامی دفاع کرده است.

وی با اشاره به رشادت‌های نیروی دریایی در هشت سال جنگ تحمیلی در دفاع از امنیت دریایی و آب های سرزمینی کشور متذکر شد: نیروی دریایی از ابتدای شروع جنگ تحمیلی در کنار مردم و برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی با دشمن جنگید و در ۳۴ روز مقاومت خرمشهر ۱۳۳ شهید دریادار تقدیم کرد.

فرمانده پایگاه نیروی دریایی خرمشهر گفت: در عملیات مروارید بیش از ۱۳ فروند شناور، بالگرد و هواپیمای عراقی منهدم شدند و نیروی دریایی و هوانیروز کمر ارتش بعث عراق را در این روز شکست به طوری که تا پایان جنگ نتوانست عملیات دریایی علیه ایران اسلامی انجام دهد.

امیر درخوران یادآور شد: در زمان جنگ نیروی دریایی با اسکورت بیش از ۱۰ هزار کشتی تجاری ورود امن ۳۰۰ میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز کشور از بندرامام‌ خمینی (ره) را پشتیبانی کرد که این مهم از برکات عملیات بزرگ مروارید در هفتم آذر سال ۱۳۵۹ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها