یادداشت/

محک مجلس با «مدرس»

مردم و افکار عمومی همواره نمایندگان مجلس را با شهید مدرس محک می‌زنند؛ اگر آن‌ها در وظایف خود کوتاهی کنند در حق این بزرگ مرد ظلم کرده و از سرمایه اجتماعی بهارستان‌نشینان هم کم خواهد شد و اگر نمایندگان در مسیر مدرس گام بردارند، قطعاً به سبد خانه ملت افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶ - 29November 2021

محک مجلس با مدرسبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، وحید ونایی در یادداشتی نوشت:

۱۰ آذر هر سال سالروز شهادت سید حسن مدرس به نام روز مجلس شورای اسلامی نامگذاری شده و در تقویم هم به نام نامگذاری شده است.

آیت‌الله سید حسن مدرس از جمله فقها و عالمانی است که در عمر با برکت خود علاوه بر دیانت، به سیاست نیز به معنای تام و تمام آن پرداخته دریای درایت و اقتدار بود و در ۱۰۰ سال اخیر نماد واقعی نمایندگی مردم در پیگیری مشکلات خلق الله و مبارزه با استبداد و استعمار محسوب می‌شود.

شخصیت شهید مدرس الگوی تمام و کمال نمایندگان مجلس است و در حقیقت افکار عمومی وکلای ملت را با شخصیت شهید مدرس محک می‌زنند و اگر خدا نکرده فردی نمره قبولی نگیرد ضمن ضربه به خود به جایگاه نمایندگی مردم در مجلس هم آسیب زده است.

استقلال شخصیتی شهید مدرس و همچنین ایستادگی و مقابله با تهدید و تطمیع و ساده‌زیستی بخشی از ویژگی‌های ناب شهید مدرس است که همواره رهبر معظم انقلاب در توصیه‌های مختلف به نمایندگان مجلس، این شهید بزگوار را مصداق الگوی واقعی وکلای مردم در مجلس نامیده‌اند.

شهید مدرس با شخصیت خودساخته‌ای که داشت همواره اعلام می‌کرد که «ما، ولی نیستیم، وکیل هستیم و باید نظر موکلین خود را بدانیم»؛ حال این سوال وجود دارد که چه میزان نمایندگان مجلس در دوره‌های مختلف خود را وکیل مردم می‌دانستند و در حقیقت وکیل المله بودند نه وکیل‌الدوله.

آیت الله مدرس مردم را بر رجال سیاسی مقدم می‌شمرد، اما آیا افکار عمومی هم چنین تلقی خاصی از نمایندگان دوره‌های مختلف مجلس داشتند که مردم محرم هستند؟ حجم بالای رانت و لابی که برخی نماینده نما از خود به جا گذاشته اند ضربه به نمایندگان واقعی مردم در مجلس است که گاهی اوقات به دلیل حجم بالای کار، حتی شب در اتاق نمایندگی در بهارستان می‌خوابند تا صبح در جلسه علنی مجلس حاضر شوند.

جامعه ایران اسلامی با تأسی از شهید مدرس که الحق و الانصاف بزرگ نماینده مجلس محسوب می‌شود، نماینده‌ای را که اولویت ویژه‌ای برای دیدار با مردم در نظر می‌گیرد را دوست داشته و محبوب می‌دانند نه اینکه متاسفانه برخی نمایندگانی در طول نمایندگی چهار ساله خود کمتر به حوزه انتخابیه می‌روند و با مردم دیدار و گفت‌وگوی رودررو دارند و سعی دارند بیشتر با مسئولان و مدیران باشند تا مردم.

جامعه نماینده‌ای که خود را مثل مردم دانسته و با وسایل حمل و نقل عمومی تردد می‌کند را مانند شهید مدرس می‌دانند نه نماینده‌ای که سعی می‌کند قانون را به نفع خود تغییر داده و دور بزند تا از خط ویژه عبور کند و سیلی به گوش دیگران بزند و در انتصابات دخالت کند و فامیل خود را بر دیگران ترجیح دهد و در محافل لابی شرکت کند.

قطعا نمایندگان مجلس بار‌ها توسط کارتل‌های قدرت و لابی‌های سیاسی و تجاری با پیشنهادات اقواکننده مواجه شده‌اند، اما اگر آنان خدا را محور امورات خود در نظر گرفته و طرف مردم باشند و بر نفس اماره فائق آیند در قلوب مردم جا می‌گیرند که اگر اینگونه بود شاهد رد صلاحیت یک سوم نمایندگان مجلس دهم به دلیل پرونده‌های اقتصادی و اخلاقی نبودیم.

نماینده مجلسی مانند مدرس در تاریخ ماندگار است که در راه مبارزه با استکبار و باند‌های قدرت و نفوذ، جان شیرین خود را تقدیم راه وطن کند و برای رفع مشکلات شب و روز نشناسد و در پایان عمر با برکت خویش، پیراهن خونین خود را در کفن بگذارند.

قطعا سفره‌های رنگین و چرب در مسیر نمایندگی مجلس بار‌ها باز شده است، ولی آنکه نشستن با فقرا و حضور در چادر‌ها و روستا‌ها را بر کاخ نشینی و سفر‌های تجملاتی با عروس و دامادش ترجیح می‌دهد در قلب مردم جای می‌گیرد و مردم برای دیدار با او صف می‌بندند تا هم‌کلام او شوند و گرنه لاکچری بازی کار وکلای مردم در مجلس نیست هرچند که در دوره‌های پیشین مجلس کم نبود از نمایندگانی که عاشق لاکچری بازی بودند.

نماینده مجلسی که نطقش لرزه بر تن استعمار و عناصر نفوذی داخلی و خارجی بیندازد توانسته به وظایف نمایندگی مردم عمل کند وگرنه نطقی که بی خاصیت باشد چه ارزشی برای افکار عمومی دارد.

مع الوصف؛ نمایندگان مجلس قدیم و فعلی و آینده چه بخواهند و چه نخواهند با شخصیت و اقدامات شهید آیت الله مدرس محک می‌خورند و ان‌شاالله که از آزمون مردم سربلند بیرون بیایند در غیر این صورت هم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه زده‌اند و هم به خود و هم به افکار عمومی.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها