المشاط خبر داد:

بازگشت 14 شهرستان مارب به آغوش یمن

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن درخواست از جامعه بین الملل برای گوش فرادادن به مواضع برحق و دیدگاه‌های منطقی صنعاء تاکید کرد، طی نبرد آزادسازی مارب از بیگانگان و تروریست‌ها، 14 شهرستان آن آزاد شده است.
کد خبر: ۴۹۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷ - 29November 2021

بازگشت 14 شهرستان مارب به آغوش یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سالروز خروج آخرین نظامی ارتش اشغالگر انگلیس از خاک یمن و پنجاه و چهارمین سالروز استقلال این کشور در بیانیه‌ای این رویداد را به مردم یمن تبریک گفت.

به گزارش کانال تلگرامی المسیره، المشاط گفت: بازگشت اشغالگران بیگانه به یمن نشانه بزرگی خیانت مزدوران و ضربه‌ای است که به تاریخ مبارزاتی آبا و اجدادی یمنی‌ها زدند.

او تاکید کرد: امروز عزت و افتخار از آن کسانی است که با در کنار ملت و وطن خود جانبدار حق ماندند و ننگ از آن کسانی است که به ملت و وطن خود خیانت کردند؛ البته این افتخار بزرگی است که صنعاء به شکل روزانه و هفتگی شاهد بازگشت ده‌ها و صد‌ها نفر از برادران و فرزندان یمنی به آغوش میهنشان است، کسانی که با تصحیح مواضع خود از جبهه ائتلاف سعودی خارج شدند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: امروز از داخل پادگا‌ن‌های مزدوران سعودی خبر‌های مسرت بخشی به گوشی می‌رسد که ما را به این یقین می‌رساند که یمن، آزاد و سربلند خواهد بود.

او در ادامه با تاکید بر اینکه در‌ها به روی آشتی‌های داخلی باز است، گفت:در عین حال ما خواهان یکپارچگی صفوف و آماده برای مقابله در برابر هر گونه تجاوزی هستیم و به مبارزه و جهاد تا آزادی کامل یمن ادامه می‌دهیم.

المشاط با اشاره به انتشار شایعات درباره مخالفت صنعاء با صلح گفت: این هجمه‌ها را واشنگتن مدیریت می‌کند و انگلیس، فرانسه و دیگر کشور‌ها هم شریک آن هستند.

او در خصوص نبرد مارب گفت: ما از ابتدای جنگ تاکید داشتیم که مارب از درگیری‌ها به دور باشد و از همین رو ابتکار‌ها و امتیاز‌هایی را ارائه کردیم، اما قدرت‌های ائتلاف متجاوز راه حل‌های مسالمت‌آمیز را رد کردند و مارب رابه یک پایگاه نظامی برای نظامیان اجنبی و لانه‌ای برای گروه‌های تروریستی قرار دادند.

این مقام یمنی با تاکید بر اینکه نبرد در مارب از سر تفنن و غیرضروری نبوده است، گفت: این نبرد یک ضرورت ملی، امنیتی و انسانی بود و امروز به دنیا تاکید می‌کنیم که ۱۴ شهرستان مارب عملا به آغوش وطن بازگشته و تنها دو شهرستان آن باقی مانده است.

المشاط با بیان اینکه شایعات و ایجاد رعب و وحشت درباره ورود نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی به مارب بی اساس است، گفت: ورود به مارب گامی مثبت است که به نفع صلح و امنیت یمن و پیرامون آن است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه گفت: ما بر آمادگی خود برای توقف عملیات‌های نظامی دفاعی به محض توقف تجاوز و رفع محاصره و التزام علمی به پایان اشغالگری و رسیدگی به پیامد‌های جنگ تاکید می‌کنیم.

او با محکوم کردن رفتار خصمانه آمریکا و سکوت سازمان ملل در قبال جنایات جنگی و جرایم مستمر علیه ملت یمن گفت: ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم سیاست‌های خصمانه خود را در قبال صنعاء متوقف کند، زیرا این سیاست‌ها نه موجب اعتماد سازی می‌شود و نه به راه حل‌های سیاسی منتهی می‌شود.

المشاط ادامه داد: ما به طور کل به جهانیان و به طور خاص به همسایگان متجاوز یمن توصیه می‌کنیم که با واقع نگری در عواقب تشدید حملات علیه یمن و محاسبات اشتباه خود تجدید نظر کنند.

این مقام یمنی در پایان گفت: ما از همه می‌خواهیم به مقاصد خیر صنعاء و مواضع برحق آن و دیدگاه‌های منطقی و منصفانه آن که موجب ایجاد صلح و ضامن منافع همگان است، گوش فرا دهند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار