رئیس جمهور الجزایر:

صلح تنها با عقب‌نشینی کامل صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی محقق می‌شود

رئیس جمهور الجزایر در سخنانی از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت تاریخی خود در قبال سرکشی‌های رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی توسط این رژیم، عمل کند.
کد خبر: ۴۹۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ - 30November 2021

صلح تنها با عقب‌نشینی کامل صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی محقق می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر سخنانی را در خصوص اقدامات خصمانه و غیرقانون رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی مطرح کرد.

رئیس جمهور الجزایر در این زمینه از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت تاریخی خود در قبال سرکشی‌های رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی توسط این رژیم، عمل کند.

وی گفت: فلسطینیان تاکنون در مسیر مبارزه مشروع خود ثابت قدم مانده‌اند. آن‌ها به دنبال بازپس‌گیری حقوق سلب شده خود هستند. الجزایر از ملت فلسطین برای بازپس‌گیری این حقوق حمایت به عمل می‌آورد.

تبون همچنین اظهار داشت که رژیم صهیونیستی با نقض قوانین بین‌المللی به دنبال تحمیل خواسته‌های خود به فلسطینیان است. این درحالی است که ما خواستار تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس هستیم.

رئیس جمهور الجزایر همچنین عنوان کرد که جامعه جهانی باید از ابزار‌های قانون خود برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به پایبندی به قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی بهره برداری کند. صلح تنها با عقب‌نشینی کامل اسرائیل از اراضی اشغالی در جهان عرب محقق می‌شود.

پیش از این نیز رمطان لعمامره وزیر امور خارجه الجزایر گفت که این کشور نقش تاریخی خود را درباره فلسطین ایفا خواهد کرد. نقشی که بر اساس اصل حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

وی افزود: مسأله فلسطین نه‌تنها یک سیاست عقلانی است که توسط دولت دنبال می‌شود، بلکه بخشی جدایی ناپذیر آگاهی و تعهد اصیل مردم الجزایر به حق ملت‌ها برای رهایی از استعمار و اشغال خارجی است.

این وزیر الجزایری تصریح کرد: سریال توطئه‌ها علیه الجزایر برای منحرف کردن آن از نقش تاریخی و ایجاد مشکلات از خارج از مرز‌ها یا از درون آن متوقف نمی‌شود.

لعمامره همچنین گفت که الجزایر سال‌ها از صحنه عربی و بین‌المللی دور شد، اما پس از جنبش مردمی اخیر و رهبری کشور توسط نامزد‌های منتخب، این کشور به مسیر کارآمدی و نفوذ منطقه‌ای و بین المللی بازگشت.

وزیر خارجه الجزایر تصریح کرد: الجزایر در تلاش است که در نشست آینده، کشور‌های عربی را دور هم جمع کند تا به یک موضع مشترک در مورد حمایت از حقوق مردم فلسطین و پایبندی مجدد به ابتکار صلح عربی برسد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار