محسن رضایی در جمع نیرو‌های لشکر ۸ نجف آباد مطرح کرد؛

«صدام» چقدر هزینه به ملت‌های ایران و عراق تحمیل کرد؟+ فیلم

فرمانده وقت سپاه پاسداران در تابستان سال ۶۹ به میزان هزینه ایران و عراق در جنگ تحمیلی اشاره کرد.
کد خبر: ۴۹۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳ - 02December 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سخنرانی فرماندهان در بین نیرو‌های لشکر‌ها از برنامه‌های معمول در دوران دفاع مقدس بود. در فیلم پیش رو که تابستان سال ۶۹ در پادگان انبیاء شوشتر ضبط شده، محسن رضایی فرمانده وقت سپاه در جمع نیرو‌ها و اعضای کادر فرماندهی لشکر ۸ نجف اشرف و تیپ ۴۴ قمر‌ بنی‌هاشم، سخنرانی می‌کند.

در آن مقطع که همزمان با حمله آمریکا به عراق بعد از حمله صدام به کویت بود، این دو یگان در قالب عنوان «سپاه ۸ نجف‌ اشرف» مشغول برگزاری رزمایشی در دشت جفیر خوزستان بودند.

ایران و عراق چقدر در جنگ تحمیلی هزینه کردند؟ + فیلم

محسن رضایی در صحبت‌های خود ضمن اشاره به رشادت‌ها و موفقیت‌های لشکر ۸ نجف‌ اشرف و تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم، به شکل ویژه از شخصیت احمد کاظمی تقدیر می‌کند. رضایی در بخش دیگری، به ساختار سپاه ۸ نجف‌ اشرف اشاره کرده و این‌گونه توضیح می‌دهد که این سپاه با حضور تیپ ۴۴ و دو تیپ از دل لشکر ۸ نجف تشکیل شده و تیپ‌های مذکور در حالت جنگی، در حد لشکر عمل خواهند کرد.

تشریح دستاورد‌های دفاع‌مقدس، نتایج پذیرش قطعنامه، آثار ادامه دفاع‌ مقدس بعد از فتح خرمشهر و دلایل حمله عراق به کویت، از دیگر مطالب مورد اشاره فرمانده کل سپاه در این سخنرانی هستند. محسن رضایی در قسمتی هم هزینه ۱۸۰ میلیارد دلاری عراق در طول دفاع‌ مقدس را با هزینه ۳۰ میلیارد دلاری ایران در این مدت مقایسه می‌کند.

در پایان صحبت‌های محسن رضایی نیز، مجری از او می‌خواهد در مراسم حضور داشته باشد تا گروهی از نیرو‌ها به اجرای سرود بپردازند، ولی رضایی به علت کمبود وقت، قبول نمی‌کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار