رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

«بسیج» مهم‌ترین عنصر دفاع مقدس بود/ دوران دفاع مقدس نماد ایستادگی مردم در برابر مشکلات است

سردار کارگر با بیان اینکه مردم ایران با ایستادگی در برابر مشکلات توانستند در عرصه‌های مختلف پیروز شوند، گفت: دوران دفاع مقدس نماد ایستادگی مردم در برابر مشکلات است.
کد خبر: ۴۹۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ - 30November 2021

«بسیج» مهم‌ترین عنصر دفاع مقدس بود/ دوران دفاع مقدس نماد ایستادگی مردم در برابر مشکلات استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ویژه‌برنامه هفته بسیج که صبح امروز (سه‌شنبه) در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: قدرت، عزت، اقتدار و امنیت امروزی کشور را مدیون ایثار شهدا و خانواده شهدا هستیم و امروز هرچه که داریم به برکت خون شهداست.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «اگر هشت سال زرین دفاع مقدس نبود، امنیت و عزت امروز را نداشتیم»، گفت: ما امروز باید به شهدا، جانبازان و شهدا افتخار کنیم.

سردار کارگر با بیان اینکه مردم ایران در دنیا نمونه ندارند و با ایستادگی در برابر مشکلات توانستند در عرصه‌های مختلف پیروز شوند، افزود: نماد ایستادگی مردم در برابر مشکلات، دفاع مقدس بود؛ در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تثبیت شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس آمد و شعار‌هایی را که در انقلاب اسلامی داشتیم به منصه ظهور رساند؛ ما در دفاع مقدس نمایشگاهی از تمام ارزش‌ها و معارف اسلامی را دیدیم.

سردار کارگر با اشاره به سخنان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه دفاع مقدس قله است و مقاومت دامنه آن است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عنصر دفاع مقدس که اگر نبود، پیروز نمی‌شدیم، بسیج و بسیجیان بودند و تشکیل بسیج عنایت خداوند بود که به امام راحل الهام شد.

وی اضافه کرد: زمانی که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ دستور تشکیل بسیج را دادند، درگیری‌ها کم بود و جنگ شروع نشده بود؛ بعدها و با شروع جنگ و توطئه‌های دشمنان دیدیم که تشکیل بسیج چه عنایت بزرگی بود.

سردار کارگر افزود: بسیج یک نیروی بی‌توقف، پرکار است و نیرویی است که از خود، زندگی و جانش مایه می‌گذارد و بی‌بدیل است و در دنیا نمونه بسیج را در نیروهای مسلح و غیره نداریم؛ در دفاع مقدس اگر بسیج وارد نمی‌شد، ما پیروز نمی‌شدیم و این عنایت بزرگ خدا بود که مردم به میدان آمدند و از کشور و اسلام دفاع‌ کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بسیج در واقع آن جمعیت بزرگی است که از همه اقوام، مذاهب، اقشار در آن حضوز دارند؛ امروز در بسیج از جوان تا پیرمرد، از کم‌سواد تا باسواد می‌بینیم؛ در دفاع مقدس جایی که نیروهای بسیج‌ حضور داشتند باعث دلگرمی می‌شد و وجود اینها آرامش بخش بود.

سردار کارگر گفت: امام راحل و امام خامنه‌ای فرمودند که افتخارشان این است که بسیجی هستند؛ امام (ره) در بیانی می‌فرماید خداوند من را با بسیجیانم محشور کند که این مسئله خیلی بزرگی است.

رئیس بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: بسیجیان گره‌گشا در جنگ و تمام بحران‌هایی که پس از جنگ داشتیم؛ امام راحل فرمودند اگر این ارتش 20 میلیونی باشد هیچ موقع دشمن طمعی نسبت به این نظام نخواهد داشت، می‌بایست امروز تفکر و روحیه بسیجی را در همه شئون کشور گشترش دهیم.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور خاطرنشان کرد: امروز راهگشای مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور روحیه و تفکر بسیجی است؛ روحیه و تفکر بسیجی نجات‌بخش کشور است و خواهد بود، در حل بحران‌های پس از دفاع مقدس و فتنه 1378 و 1388 این بسیجیان بودند که وارد میدان شدند و غائله را ختم کردند.

سردار کارگر بیان کرد: امروز بسیج در تمامی بحران‌ها اعم از زلزله و سیل حضوری فعال دارد و بسیج در رزمایش کمک‌های مومنانه نقش مهمی ایفا کرده است؛ شهید محمد بروجردی در زمان مسئله غائله کردستان موضوع پیشمرگان کرد مسلمان را مطرح کردند و اگر تشکیل پیشمرگان کرد مسلمان نبود در کردستان چه قبل و چه بعد از جنگ مشکلاتی داشتیم، قابل حل نبود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: دشمن قصد داشت با استفاده از رژیم بعث عراق به ما حمله کند و همچنین از داخل در کردستان وآذربایجان غربی توطئه‌هایی را برپا کنند؛ در ایامی که در دفاع مقدس بودیم وقتی ضد انقلاب و منافقین در داخل کشور شروع به حنایت کردند این بسیج بود که به داد کشور رسید و با آن‌ها به مقابله پرداخت.

سردار کارگر با بیان اینکه کاری که در ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود، اگر با روحیه و تفکر بسیجی باشد، موفق خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمن به‌دنبال بدنام کردن و از بین بردن روحیه و تفکر بسیجی در کشور است؛ حاج قاسم سلیمانی در موضوع مقاومت و شکست داعش از همین بسیجیان استفاده کرد و با از خودگذشتکی و در نهایت گمنامی داعش را شکست دادند.

وی گفت: روحیه و تفکر بسیجی تا زمانی که در نیروهای مسلح و همه مسئولین از راس تا ذیل باشد، در ماموریت‌های محوله موفق خواهیم شد و اگر این روحیه و تفکر نباشد، توفیقی نخواهیم داشت.

سردار کارگر با اشاره به شهید مدافع حرم صدرزاده گفت: این شهید والامقام برای اینکه به سوریه اعزام شود کارت شناسایی افغانستانی تهیه کرده و به‌عنوان تبعه افغانستانی در جنگ با داعش حضور پیدا می‌کند که این روحیه خیلی مهم است؛ شهدای مدافع حرم با روحیه‌ای شاد به دل خطر می‌زدند و در جنگ هم به همین صورت بود که شادترین زمان جنگ شب‌های عملیات بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: من بر این باور هستم که جوانان امروز از جوانان دیروز بهتر و آگاه‌تر هستند و ما باید برای آن‌ها فرصت ایجاد کنیم؛ امروز اگر ما در حوزه جوانان کار نکنیم دشمن کار خواهد کرد، امروز دشمن به دنبال این است که یک ناامیدی اجتماعی در جامعه ایجاد کند و متاسفانه برخی‌ها در داخل کشور به این موضوع دامن می‌زنند.

سردار کارگر با بیان اینکه برخی‌ها به دنبال ایجاد ناامیدی نسبت آینده و ناامیدی در حل مشکلات هستند، گفت: چطور وقتی که در سال 1359 ما در ضعف بودیم و دشمن به ما حمله و آمریکا‌یی‌ها اعلام کردند که 36 کشور به عراق کمک می‌کردند ما جلوی این کشورها ایستادیم و پیروز شدیم، آن موقع که از نظر پیشرفت ما واقعا در پایین‌ترین سطح بودیم و آقا فرمودند که قادر به ساخت سیم خاردار نبودیم؛ اما امروز را ببینید که در اوج پیشرفت و قله افتخار هستیم؛ مشکلاتی وجود دارد اما اگر با تفکر و روحیه بسیجی به‌دنبال حل مشکلات کشور باشیم، حتما موفق خواهیم شد و امروز کسانی که به‌دنبال گمراه کردن مردم هستند و مشکلات را بزرگ جلوه می‌دهند تا بگویند فقط در سایه مذاکرات می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: هیچ‌وقت کشور ما مخالف مذاکره نبوده و مسئولین و مردم ما باید دقت کنند تا در داخل پازل دشمن بازی نکنند؛ کدام روحیه بسیجی می‌گوید تسلیم و ما کجا تسلیم شدیم و ما در سخت‌ترین شرایط موفق بودیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: کارهایی که در این ستاد انجام می‌شود جهاد فی‌ سبیل‌الله است؛ یکی از اقدامات دشمن این است که با استفاده از مواد مخدر جوانان ما را از کار بیندازد، امروز وقتی کسی معتاد می‌‎شود، کل خانواده درگیر آن می‌شود و شما امروز در حوزه پیشگیری، مقابله و درمان کاری جهادی و بسیجی انجام می‌دهید.

سردار کارگر افزود: دشمن امروز با تامین سلاح قاچاقچیان به دنبال توزیع مواد مخدر در کشور است و وقتی یک جوانی از کار افتاد و روح و روان آن درگیر شد، دیگر برای کشور موثر نخواهد بود؛ برخی اعلام می‌کنند وضعیت اعتیاد در کشور خیلی بد است، اما با توجه به برنامه‌ریزی دشمنان در این حوزه ما وضعیت خوبی داریم.

سردار کارگر در پایان این مراسم به قرائت جملاتی از امام خمینی (ره)پرداخت که در ادامه می‌خوانید: «من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. من مجدداً به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض می کنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروی از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند؛ لحظه ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم. در نهاد و سرشت امریکا و شوروی کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- موج می زند. باید برای شکستن امواج طوفانها و فتنه ها و جلوگیری از سیل آفتها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم. خلاصه کلام، اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.»

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها