مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

لزوم همکاری شهرداری یاسوج برای اجرای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «آسمند» با اشاره به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گفت: این پروژه باید از سه منبع ملی، استانی و شهرداری تأمین اعتبار شود که در این زمینه نیاز به همکاری بیشتری از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج وجود دارد.
کد خبر: ۴۹۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ - 30November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست هم‌اندیشی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با شهردار و شورای اسلامی شهر یاسوج امروز در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست دفاع مقدس را برهه‌ای درخشان از تاریخ ملت ایران دانست و اظهار داشت: برخی کشورها برای بازنمایی تاریخشان به تعریف نمادها روی می‌آورند اما ما برای انتقال مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس به نسل‌ امروز و آینده نیازی به نمادهای تصنعی نداریم و هشت سال دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که می‌توان سالیان زیادی از آن بهره‌برداری کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از ابزارهای رشد و تعالی فرهنگ و هنر، ایجاد فضا و زیرساخت‌های مناسب است تا هنرمندان ما بتوانند با خلق آثار ماندگار و فاخر، به انتقال ارزش‌های دفاع مقدس کمک کنند.

 آسمند به اهمیت احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان اشاره داشت و بیان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس علاوه بر اینکه می‌تواند مأمنی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشد، می‌تواند ظرفیت و زیرساخت مناسبی برای تولید آثار فاخر و ماندگار در حوزه دفاع مقدس نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع در کنار پارک مهرورزی یاسوج برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در نظر گرفته شده است، گفت: این پروژه باید از سه منبع ملی، استانی و شهرداری تأمین اعتبار شود که در این زمینه نیاز به همکاری بیشتری از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج وجود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به پروژه ساماندهی یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج اشاره داشت و متذکر شد: شهرداری یاسوج اقداماتی خوبی در زمینه آسفالت مسیر دسترسی به این یادمان انجام داد، اما در خصوص فضای سبز محوطه پایین‌دست یادمان اقدامی صورت نگرفته که انتظار داریم هر چه زودتر انجام شود.

آسمند ادامه داد: همچنین نقش شهرداری یاسوج در دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از مداخل دانشنامه استانی دفاع مقدس در دستورکار قرار گرفته که امیدواریم شهرداری در این زمینه با انجام پژوهش‌های لازم همکاری بیشتری انجام دهد.

وی همچنین به نقش زنان استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس اشاره داشت و ابراز کرد: در این خصوص، برنامه‌های متنوعی از جمله طرح سلاله‌ها و کوی نیکنامان از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای خانواده‌ها اجرا می‌شود که انتظار داریم دستگاه‌های فرهنگی مانند شهرداری در اجرای این برنامه‌ها همکاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار