با مشارکت ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان؛

عملیات آزادسازی شهر "الزبدانی" سوریه از 3 محور آغاز شد

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان عملیات آزادسازی شهر «الزبدانی» واقع در شمال غربی دمشق را از چند محور اصلی آغاز کردند.
کد خبر: ۴۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ - 04July 2015

عملیات آزادسازی شهر

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری المیادین، ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان عملیات آزادسازی شهر الزبدانی واقع در حومه دمشق را از 3 محور اصلی آغاز کردند.

همچنین منطقه «قلعه التل» واقع در شهر الزبدانی به دست مقاومت و ارتش سوریه افتاد که در جریان آن به دلیل پیشروی سریع نیروهای حزب الله تعداد زیادی از تروریستها کشته شدند.

پایگاه خبری العهد گزارش داد که ارتش سوریه در ادامه عملیات گسترده خود برای بازپس گیری الزبدانی مسیر اصلی در شمال این شهر را که تروریستها از آن برای امداد رسانی استفاده می کردند، مسدود و دو شهرک سرغایا و عین حور را در شمال الزبدانی از این  شهر جدا کرد.

همچنین منابع رسانهای اعلام کردند که این شهر به صورت کامل به محاصره ارتش سوریه و حزب الله درآمده است و افراد مسلح هیچ راه گریزی ندارند.

بر اساس این گزارش حمله ارتش و مقاومت با پشتیبانی گسترده هوایی و حملات شدید توپخانهای به مواضع تروریستها همراه است.

شهر «الزبدانی» به دلیل فاصله کم با دمشق از اهمیت بالایی برخوردار است. این شهر در مسیر جاده دمشق به حمص و منطقه ساحلی شمال واقع شده است که زمینه حرکت گروههای مسلح و تررویستها و حمل و نقل سلاح به حومه دمشق و شمال فراهم میکند.

کنترل این شهر همچنین به ارتش سوریه کمک میکند تا امنیت پایتخت را از طریق انجام عملیات در غوطه شرقی دمشق و حومه این شهر تامین کند و تروریستها را در بلندی های القلمون محاصره و از تحرک آنها در این منطقه جلوگیری و تمامی ورودیها را از سمت لبنان مسدود کند.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها