در سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی صورت گرفت؛

تجلیل از خانواده شهید «فخری زاده» در مسجد مقدس جمکران

مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت شهید «فخری‌زاده» و تجلیل از خانواده معظم وی، امشب در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲ - 30November 2021

تجلیل از خانواده شهید «فخری زاده» در مسجد مقدس جمکرانبه گزارش دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» امشب با حضور همسر و فرزندان شهید و زائران مسجد مقدس جمکران در شبستان کربلای این مسجد برگزار شد.

در این مراسم که در قالب برنامه «توسل به حریم کبریا» برگزار شد، حجت الاسلام «سید حسین مومنی» از اساتید حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد رویش‌ها و ریزش ها، اظهار داشت: شهید فخری زاده گمنام، اهل تلاش و کوشش و مجاهدت بود، سلوک در راه خدا را خدمت به خلق می‌دانست؛ در مسیر خدمت هیچگاه اسیر غرور و خودبرتر بینی نشد، از تهدیدات دشمنان و ترور نمی‌ترسید و تا آخرین نفس ایستادگی کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نقطه‌ای از عالم مثل ایران پرچم اهل بیت (ع) برافراشته نیست، تصریح کرد: شهید مجید عسکری جمکرانی خادم افتخاری حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران بود، عازم سوریه شد و ظهر شهادت امام حسن عسکری (ع) مجروح شد و در آخرین دقایق فقط یازهرا یازهرا گفت تا به شهادت رسید.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امثال فخری زاده، حسین همدانی و حاج قاسم تحت تعلیم و تربیت مقام معظم رهبری قرار گرفتند که در این سن می‌فرمایند من از ساعت پنج صبح کارم شروع می‌شود.

مومنی با تاکید بر اینکه سیره و مشی عملی این شهدا باید برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود، عنوان کرد: شهید فخری زاده شبانه روز فعالیت کرده است و سرّ جوان ماندن این‌ها در سن بالا، نشاط، شادابی و کوشش با باور و اعتقاد صحیح است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فخری زاده جوانی خود را مغتنم شمرد و انس عجیبی با مسجد مقدس جمکران و حرم امام رضا (ع) داشت و زمان باید بگذرد تا مقام و مرتبه‌ای که خدا به این شهید والا مقام داده برای ما روشن شود.

در مراسم فوق، حجت الاسلام «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و «محمد کاظم پورامینی» سمت قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران نیز حضور داشتند و با اهداء هدایایی از خانواده معظم شهید فخری زاده تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها