آغاز احداث خانه موزه شهید «فخری‌زاده» در قم

طی مراسمی عملیات اجرایی تبدیل منزل پدری شهید هسته‌ای «محسن فخری‌زاده» به موزه این شهید والامقام در قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹ - 01December 2021

آغاز عملیات احداث سومین خانه موزه قم به نام شهید «فخری زاده»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، عملیات اجرایی تبدیل منزل پدری شهید هسته‌ای «محسن فخری زاده» به موزه این شهید والامقام طی برگزاری مراسمی با حضور تنی چند از مقامات وزارت دفاع و مسئولان استان قم در مسجد باب‌المراد قم، کلید خورد.

در ابتدای این مراسم «سید مرتضی سقاییان‌نژاد» شهردار قم در سخنانی اظهار داشت: این منزل، سومین خانه موزه پس از خانه موزه‌های امام خمینی (ره) و شهیدان زین‌الدین است و با فعالیت کارگروه‌های محتوایی در آن، ویژگی‌های برجسته علمی، اخلاقی و معنوی این شهید والامقام به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

حجت‌الاسلام «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح نیز با بیان اینکه شهید فخری زاده شخصیتی جامع و مدیری جهادی و انقلابی بود، گفت: این شهید عزیز در این مرز و بوم به بالاترین درجه‌های علمی دست یافته بود و جوانان باید قدردان این الگو‌های کم نظیر و دستاورد‌های نظام اسلامی باشند.

در ادامه مراسم از خانواده شهید فخری‌زاده تقدیر شد. همچنین چفیه اهدایی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پاسداشت مقام شهید، به این خانه موزه تقدیم شد.

منزل پدری شهید محسن فخری‌زاده واقع در خیابان شهید کیوانفر، کوچه رهبر، در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان با مشارکت شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران قم طی مدت یکسال به خانه موزه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها