معاون هماهنگ‌کننده سپاه:

دانش‌آموزان باید در عرصه علمی و فناوری خط‌شکن باشند/ باید صنعت فناوری اطلاعات را فتح کنیم

سردار نقدی گفت: همان‌گونه که در دفاع مقدس، دانش‌آموزان برای دفاع از کشور و انقلاب اسلامی حماسه آفریدند، امروز هم دانش‌آموزان باید در عرصه علمی و فناوری خط‌شکن باشند.
کد خبر: ۴۹۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ - 01December 2021

دانش‌آموزان باید در عرصه علمی و فناوری خط‌شکن باشندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در همایش نسل سلیمانی‌های بسیج دانش‌آموزی که در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، اظهار داشت: در حالی که فرهنگ غربی مروّج غرب‌گرایی و به فکر خود بودن است، شما آمدید تا با اهدای لوازم‌التحریر بگویید که ما با آن‌هایی که کم‌بضاعت هستند در کنار هم قرار داریم و به دنبال مرام، مروت و ایثارگری هستیم.

وی افزود: روزی تصاویری از جوان دانش‌آموز «مهرداد عزیزالهی» و رشادت او در جبهه‌های دفاع مقدس از تلویزیون پخش شد و امام خمینی (ره) با دیدن تصاویر این نوجوان خواستار دیدن وی شد و وقتی که عزیزالهی به دیدار امام (ره) رفت، ایشان بازوی این رزمنده نوجوان را بوسید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ادامه داد: امروز دیگر میدان‌های رزم مانند دوران دفاع مقدس نیست تا در آن «مرحمت بالازاده» سربازان بعثی را اسیر کند؛ دیگر خبری از آن میدان‌ها نیست، اما آن رزمندگان آمدند و در مراکز دانشگاهی تحقیق کردند و توانستند ایرانی که تا قبل از آن نمی‌توانست یک خمپاره ۶۰ با برد یک کیلومتر را هم بسازد و باید آن را از کشور‌های دیگر وارد می‌کردند، کشور را به جایی رساندند که ماهواره به فضا پرتاب می‌کند.

سردار نقدی اضافه کرد: امروز همان جوان‌های دفاع مقدس، دل هسته را شکافتند و ایران را هسته‌ای کردند و ایران را از رتبه ۵۳ علمی در جهان به رتبه ۱۶ علمی‌ جهان رساندند؛ لذا امروز میدان دست شما دانش‌آموزان است و این شما هستید که باید آینده را بسازید.

این مقام عالی‌رتبه نظامی عنوان کرد: مردم فلسطین و یمن و آن‌هایی که زیر بمباران صهیونیست‌ها و آل سعود قرار دارند، چشم امیدشان به شما است تا به کمک‌شان بشتابید؛ شمایی که میدان‌هایی را فتح کردید و آمریکا را با افتضاح و سرخور‌دگی از منطقه فراری دادید.

وی گفت: امروز دیگر موضوع میدان مین و غواصی و عبور از نهر اروند و شکستن خط شلمچه مطرح نیست، چون دشمن در این عرصه‌ها شکست خورده، اما جنگ را در عرصه فضای مجازی آغاز کرده است؛ لذا باید در تحقق شبکه ملی اطلاعات و فضای‌ مجازی کوشا باشید و همان‌گونه که در دفاع مقدس دانش‌آموزان برای دفاع از کشور و انقلاب اسلامی منتظر دستگاه‌های رسمی نماندند و حماسه آفریدند، امروز هم شما دانش‌آموزان باید در عرصه علمی و فناوری خط‌شکن باشید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه تأکید کرد: باید صنعت فناوری اطلاعات را فتح کنیم؛ لذا با دید جهاد و مبارزه و با دید دشمن‌شناسی به عرصه بیایید؛ تلاش برای فتح این عرصه، تیری است که سمت دشمن شلیک می‌شود.

سردار نقدی افزود: به عبارت دیگر، باید اپلیکیشن و پیام‌رسان شبکه اجتماعی و سیستم عامل خود را داشته باشیم؛ چون اینجا میدان جنگ است و تا زمانی که میدان در اشغال دیگران است، شما جوانان بسیجی نمی‌توانید مطلبی در راستای ترویج اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی در اپلیکیشن‌های خارجی قرار دهید؛ برای اینکه این میدان در اختیار دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی‌ با بیان اینکه شبکه‌های غربی آنچه را می‌خواهند فیلتر کرده و تصاویر قهرمانان ما را حذف می‌کنند، ادامه داد: آن‌ها مطلب شما را حذف می‌کنند و در این راستا حتی اگر تصویر حاج قاسم را بگذارید، آن را هم حذف می‌کنند؛ پس نباید منتظر بمانید تا نظام اداری و خسته‌ی ما بخواهد در این عرصه خط‌شکنی کند و این مرز‌ها را بشکند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با تأکید بر ضرورت کنار گذاشتن استفاده از سامانه‌های پیام‌رسان خارجی، گفت: البته وقتی از سامانه‌های پیام‌رسان خارجی برای مجادله و رساندن پیام به دشمنان و نشاندن آن‌ها در سر جایشان استفاده می‌کنید، اشکال ندارد، اما برای انتفال پیام بین خودمان نیازی نیست که این داده‌ها به کیلومتر‌ها دورتر از کشورمان برود و در آنجا پس از تجزیه و تحلیل به کشورمان بازگردد.

وی‌افزود: وقتی در یک‌ شبکه خارجی حضور می‌یابیم، ثروت و اعتبار او را افزایش می‌دهیم و اشراف آن‌ها را بر خودمان اضافه می‌کنیم؛ حال چنانچه این حضور در سامانه‌های ایرانی باشد، جوان‌های کشورمان اشتغال می‌یابند و در داخل کشور درآمد ایجاد می‌شود.

سردار نقدی در پایان خاطرنشان کرد: چشم‌امید ملت ما و همه ملت‌های آزاده به شما جوانان با انگیزه و با استعداد است؛ لذا این‌ جبهه‌ها را یکی پس از دیگری فتح کنید. باید در برابر تهاجم غربی که نماد آن فردگرایی و خودخواهی است، ایستادگی کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار