طرح تروریستی داعش برای هدف قراردادن سامراء لو رفت

یک منبع امنیتی عراق از قصد داعش برای انجام عملیات تروریستی گسترده در شهر سامراء خبر داد.
کد خبر: ۴۹۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ - 01December 2021

طرح تروریستی داعش برای هدف قراردادن سامراء لو رفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، این منبع به بغداد الیوم گفت: اطلاعاتی به دست آمده است مبنی بر اینکه گروه تروریستی داعش قصد انجام عملیات تروریستی گسترده در شهر سامراء برای هدف قراردادن بازار، تجمعات انسانی و حرم مطهر امامین عسکریین (ع) را دارد.

به گفته این منبع، قرار بود عملیات تروریستی مذکور به‌واسطه یک خودروی بمب‌گذاری‌شده که از ناحیه «الاسحاقی» وارد شهر می‌شود، انجام شود.

یادآور می‌شود که سامراء چند سالی است که شاهد ثبات امنیتی است، اما مناطق اطراف آن همواره هدف حملات داعش قرار می‌گیرد.

درهم‌شکستن قایق‌های داعشی در شمال‌شرق دیالی

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق از درهم شکستن قایق‌های داعشی در دریاچه «حمرین» در شمال شرق دیالی خبر داد.

وی افزود: با تلاش اطلاعاتی حشد شعبی در روز‌های اخیر، سه مخفیگاه قایق‌های داعشی در دریاچه حمرین در ۸۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه شناسایی و ۹ قایق داعشی منهدم گردید.

الحسینی گفت: این قایق‌ها در انتقال آذوقه و مهمات و مواد منفجره برای تکفیری‌ها و نیز انتقال تروریست‌ها نقش بسزایی داشتند.

وی افزود: این عملیات حشد شعبی در تأمین امنیت دریاچه حمرین و ناکام گذاشتن تحرکات داعش مؤثر واقع شد.

عملیات موفق حشد شعبی در کرانه روند الوند در دیالی

از سوی دیگر اداره اطلاع‌رسانی حشد شعبی عراق اعلام کرد که نیرو‌های حشد شعبی موفق به تأمین امنیت ۱۰ کیلومتر از کرانه رود «الوند» در استان دیالی شدند که از ابتدای پل «حلوان» تا جنوب رود الوند در شمال خانقین است.

«طالب الموسوی» فرمانده عملیات دیالی حشد شعبی هم اعلام کرد که عملیات تأمین رود الوند در دیالی با مشارکت ارتش انجام شد.

وی اضافه کرد: این عملیات به‌دنبال اطلاعات واصله درباره تحرکات داعش در منطقه انجام شد و در آن تیپ‌های ۲۳، ۲۸ و ۱۱۰ حضور داشتند.

الموسوی گفت: این عملیات پیشدستانه است تا امکان هرگونه تحرکی را از داعش بگیریم و آن را تحت تعقیب قرار دهیم.

دستگیری سرکرده بارز داعش در الانبار و دیالی

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیرو‌های پلیس استان الانبار بر اساس اطلاعات دقیق و قرار دادن کمینی، یکی از سرکرده‌های بارز داعش را دستگیر کردند. این داعشی مسئول انتقال اموال داعش از خارج به خانواده‌های آن‌ها در مناطق مختلف عراق بود.

این منبع افزود: این داعشی در فلوجه بدون مقاومت قابل ذکر، دستگیر شد. وی یکی از مهمترین انتقال‌دهندگان پول به داعشی‌ها بود. عملیات دستگیری او از طریق رصد تحرکاتش به‌شکل دقیق انجام شد. وی قرار ملاقات با یکی از داعشی‌ها در فلوجه را داشت.

اداره اطلاع‌رسانی امنیتی عراق همچنین از دستگیری یک سرکرده داعشی در روستای «حلوان» از توابع «جلولاء» در استان دیالی خبر داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار