وصیت‌نامه شهید «عباس رضازاده کمانگر»؛

همیشه در برابر مخالفین و دشمنان خارجی و داخلی ایستادگی کنید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «عباس رضازاده کمانگر» آمده است: در برابر هرگونه جور و ستم مقاومت کنیم و در هر جای این مرز و بوم هستیم در برابر مخالفین و دشمنان خارجی و داخلی ایستادگی کنیم و نگذاریم که خون شهیدان که ثمرۀ انقلاب است به هدر رود.
کد خبر: ۴۹۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ - 01December 2021

همیشه در صحنه حاضر باشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد. همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«عباس رضازاده کمانگر» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «بابل» است که در ادامه زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

«عباس رضازاده کمانگر» فرزند «نجفقلی» سوم خرداد ۱۳۴۶ در بابل به دنیا آمد و در تاریخ دهم آذر ۱۳۶۵ در عملیات فتح ۳ منطقه عملیاتی مریوان به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

پدر جان و مادر جان! مرا حلال کنید که در این مدت کوتاه نتوانستم فرزند لایقی برای شما باشم، مرا ببخشید.

 حسین (ع) تمام هستی خود و خانواده و اصحاب خویش را در راه خدا هدیه نمود. پس بر همه‌ی ما لازم است که حسین گونه باشیم و در برابر هرگونه جور و ستم مقاومت کنیم و در هر جای این مرز و بوم هستیم در برابر مخالفین و دشمنان خارجی و داخلی ایستادگی کنیم و نگذاریم که خون شهیدان که ثمرۀ انقلاب است به هدر رود. کوتاهی و سستی و سهل انگاری در پیروزی جنگ از سوی هر کس، خیانت به اسلام است.

 امام، الگوی جامعه محرومان، را تنها نگذارید، چون اسلام در گذشته هرچه ضربه خورده از نداشتن رهبری خوب بود و این باید برای ما سرمشق باشد که تا رمق در بدن داریم از فرمایشات رهبر پیروی نمایم.

سفارش بعدی من به برادران و خواهران این است که بعد از من نگذارید، اسلحه من در سنگر تنها و روی زمین بیفتد. همیشه در صحنه حاضر باشید و نقش مهمی در پیشبرد انقلاب اسلامی داشته باشید.

سفارش کوتاه من به اعضای خانواده ام این است که سعی کنید، با صبر در برابر حوادث و ناملایمات امتحان خوبی در پیشگاه خداوند داده باشید، چون که دنیا محل امتحان است و کسانی موفق می‌شوند که صبر و تحمل پیشه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار