رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم خبر داد؛

تالیف ۴۵ عنوان کتاب ویژه کنگره شهدای قم

«حاجی زاده» با اشاره به اینکه ۴۵ عنوان کتاب برای کنگره ملی شهدای قم در حال تالیف است، گفت: در حوزه فرهنگی اقدامی تأثیرگذارتر از فرهنگ شهدا و سبک و سیره زندگی شهیدان وجود ندارد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک اقدام ناب و به تمام معنا خالص فرهنگی است.
کد خبر: ۴۹۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ - 01December 2021

ترویج ایثار و شهادت یک اقدام به تمام معنا فرهنگی است/ ۴۵ عنوان کتاب ویژه کنگره شهدای قم در حال تالیف استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «احمد حاجی زاده» با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر برگزاری کنگره شهدا در قالب تولید آثار ماندگار و استفاده از زبان هنر اظهار داشت: برانگیختگی و درگیری تمام آحاد جامعه با فرهنگ شهادت و تولید آثار ماندگار و استفاده از زبان هنر دو تأکید اصلی و مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با برگزاری کنگره‌های شهدا است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قم تصریح کرد: در حوزه فرهنگی کاری غنی‌تر و تأثیرگذارتر از نشر فرهنگ، سبک و سیره زندگی شهیدان وجود ندارد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک کار به تمام معنا خالص فرهنگی است.

وی ابراز داشت: برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم سه مرحله تبیین، تبلیغ و تهییج در نظر گرفته‌شده است؛ در مرحله تبیین تلاش بر این بوده تا با همفکری و هم‌اندیشی صاحبان ایده، بستر لازم برای برانگیختگی عموم مردم و تولید آثار فاخر فراهم شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه سالانه افزون بر یک هزار یادواره شهدا در این استان برگزار می‌شود و باید به دنبال تأثیرگذاری باشیم، گفت: در حال تألیف و تدوین یک جلد کتاب در خصوص چگونگی و شیوه‌نامه برگزاری یادواره‌های شهدا هستیم؛ همچنین ۴۵ عنوان کتاب نیز به مناسبت کنگره ملی شهدای استان قم در حال تألیف است که در مرحله نخست از ۱۰ جلد رونمایی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه جزیره‌ای کار کردن و اقدامات موازی دو آسیب مهم فعالیت‌های فرهنگی در جامعه است، تاکید کرد: یادواره ۱۳۷ شهیده قم برای اولین بار همزمان با سالروز شهادت حضرت کریمه اهل‌بیت (س) با مشارکت و حضور بانوان برگزار شد.

دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم خاطرنشان کرد: ۲۷ آبان سال ۱۴۰۱ کنگره ملی شهدای استان قم برگزار خواهد شد و باید در یک سال باقی‌مانده و تا آن روز نسبت به تهییج و تبلیغ این اجلاسیه با هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها اقدامات مطلوبی انجام گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار